سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران و انتخابات/

تهیه‌کننده «پروانه» پیشنهاد ساخت فیلم انتخاباتی را رد کرد

mansoor-sohrab-poor

تهیه‌کننده «پروانه» از رد پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

تهیه‌کننده «پروانه» از رد پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره تحلیل خود از حضور هنرمندان در برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری به سوره سینما گفت: ورود جدی هنرمندان به مسائل سیاسی را چندان مناسب نمی‌بینم. هنرمندان با توجه به فضای متفاوت و روحیه لطیفی که دارند به نظر نمی‌رسد حضور جدی‌شان در برنامه‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری جالب نباشد. البته هر هنرمندی می‌تواند سلایق خود را داشته باشد و علاقه به برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشند. البته بهتر است هنرمندانی که صاحب فن هستند و تجربه و اندوخته هنری قابل قبولی دارند مسئولیت معرفی نامزدها به مردم را بر عهده بگیرند.

تهیه‌کننده «پروانه» در ادامه گفت: این را در نظر داشته باشیم که همه نامزدها واقعا آنطور که عنوان می‌کنند نیستند و در بسیاری موارد توانایی‌های لازم را ندارند یا بزرگنمایی می‌کنند. در چنین شرایطی حیف است که هنرمند هنرش را در خدمت چنین نامزدی قرار دهد. هنرمند در مقابل خداوند باید پاسخگو باشد.

وی گفت: پسندیده نیست که هنرمند هنرش را در خدمت نامزدی قرار دهد که عملکرد خوب و قابل قبولی در سابقه کاری‌اش نداشته است. کارگردانانی که تمایل به این برنامه‌های تبلیغاتی دارند رعایت صداقت و حقیقت را فراموش نکنند. دروغ و بزرگ‌نمایی در یک فیلم تبلیغاتی رفتاری غیراخلاقی است که امیدوارم هنرمندان ما از چنین خطری آگاه باشند.

سهراب‌پور درباره پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیشنهادی در این زمینه داشتم که با ارزش مادی زیادی همراه بود ولی رد کردم چون تمایلی به ورود به مسائل سیاسی ندارم. اما بین همکارانم دیدم که برخی از این پیشنهادها پذیرفته شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>