سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۹۵ در ۸:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

استاد سعید کشن فلاح درگذشت

keshan-fallah

استاد سعید کشن فلاح مشاور رئیس حوزه هنری امروز ۲۴ مهرماه در بیمارستانی در همدان درگذشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام خبر درگذشت استاد سعید کشن فلاح گفت: مرحوم سعید کشن فلاح امروز و در راه بازگشت از کرمانشاه در بیمارستانی در همدان درگذشت.

کوروش زارعی علت فوت سعید کشن فلاح را مشکلات مختلف دیابتی، کلیوی و قلبی خواند و گفت: امروز عصر در مسیر بازگشت، بیماری‌های ایشان بالا گرفت و زمانی که او را برای معالجه به یکی از بیمارستان‌های همدان منتقل کردند در آنجا دار فانی را وداع گفت.

زارعی در مورد شخصیت مرحوم کشن فلاح گفت: او از بزرگان حوزه نمایش بود که از بدو تاسیس حوزه هنری با این نهاد انقلابی در زمینه ‌های مختلف نمایشی همکاری مستمری داشت. کشن فلاح ۸ سال مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود و بعد از اتمام ماموریتش به عنوان مشاور رئیس حوزه هنری با این نهاد انقلابی همکاری‌های تنگاتنگی داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: مرحوم کشن فلاح از پیشگامان تئاتر ارزشی از قبل از انقلاب بود؛ او از ابتدا با تئاتر مسجد همکاری می‌کرد و در مساجد کار تئاتر انجام می‌داد و پس از انقلاب از موسسین مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به شمار می رفت.

وی اضافه کرد: او سال‌ها عمر با ارزش خود را صرف تدریس و تربیت و تعلیم جوانان علاقه مند به هنر نمایش در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی هنر در کشور کرد.

سوره سینما این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و جامعه تئاتر کشور تسلیت می‌گوید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>