سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

سعیدی‌پور: سینما آزادی دومین سینمای پرفروش کشور است

cinema-azadi

براساس اعلام آمار سایت سینما تیکت سینما آزادی پرفروش ترین سینما در سال ۹۴ بوده و در هفت ماه گذشته امسال هم رتبه دوم فروش سینماهای کشور را به خود اختصاص داده است.

رضا سعیدی‌پور در گفت و گو با سوره سینما در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر افت فروش سینما آزادی و سقوط رتبه این سینما گفت: آمار فروش سالن های سینمایی از کانال های مختلف اعلام می شود، اما معتبرترین و قابل استناد ترین آنها، آماری ست که از طرف سایت سینما تیکت منتشر می شود. خوشبختانه ما رتبه پرفروش ترین سینما در سال ۹۴ و رتبه دوم در ۷ ماه گذشته از میان کل سینماهای کشور را بر اساس آمار این سایت به حود اختصاص داده ایم.

سعیدی‌پور در ادامه افزود: در مراجعه به سایت سینما تیکت ۵۰ درصد کل فروش سینماهای کشور به ۵ پردیس سینمایی و ۵۰ درصد مابقی مربوط به بقیه سینماهای کشور است و این آمار به صورت هر ماه انتشار می یابد. ماه گذشته با توجه به اینکه ماه محرم بود و ما در اکران محدودیت داشتیم و سینما آزادی اولویت را به اکران چند فیلم موضوعی اختصاص داد و متقابلا نتیجه فروش در این ماه نسبت به سینماهایی که فیلم هایی با گیشه پرفروش را اکران داشتند کمی پایین تر بود.

مدیر موسسه فرهنگی پردیس آزادی، در پایان از برخی روش های غیر اصولی برای اعلام میزان فروش سینماها انتقاد کرد و گفت: بعضا، یکسری آمار در فضای مجازی انتشار می یابد که غیر اصولی و نادرست و کذب است؛ به طور مثال در یکی از این آمارها میزان مخاطب را براساس ضریب اشغال صندلی محاسبه می کنند و مطمئنا در این روش با تعداد معین مخاطب، سالنی با ۱۰۰ صندلی، ضریب مخاطبش در مقایسه با سالنی با ۵۰۰ صندلی یکسان نشده و قابل تراز نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>