سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

افتتاحیه اکران‌های دانشگاهی مستند «بازی» برگزار شد/ نقویان: سعی کرده‌ام بدون تحلیل شخصی فیلم بسازم

naghavian

مراسم افتتاحیه اکران‌های دانشگاهی مستند بازی شب گذشته ، سوم آبان ماه ۱۳۹۵در دانشگاه امام صادق برگزار شد .

به گزارش سوره سینما ، براساس این گزارش پس از نمایش فیلم مهدی نقویان کارگردان اثر در حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق پیرامون فیلم صحبت هایی را مطرح نمود .

نقویان در ابتدای سخنانش گفت :من همیشه سعی می کنم موضوعات وسوژه هایی که در مورد آن ها فیلم می سازیم تحلیل شخصی نباشد و تلاش کرده ام تاریخ را با حالتی تبینی و اقناعی روایت کنم .

وی افزود :تاریخ دشمنی های آمریکا علیه ایران علی الخصوص در بحث تحریم شاید خیلی نیازی به تحلیل هم نداشته باشد و شاید با یک روایت ساده هم همه چیز مشخص شود .

نقویان در پاسخ به سوالی که چرا در فیلم به قضیه فوردو و جنجال های آن پرداخته نشده است گفت : فیلم در کل پیرامون تحریم است و در مسائل هسته ای فقط آنجا ورود داشته ایم که بحث ها مرتبط با تحریم است .

وی افزود : فیلم من از لحاظ دربرگیری فیلم کاملی نیست چراکه یک فیلم تک قسمتی که قرار است ۳۵ سال تحریم های آمریکا علیه ایران را بررسی کند نمی تواند هم فراز و نشیب های این واقعه را شامل شود .

وی در خصوص اهمیت ساخت این مستند و انتظارات از آن گفت : موضوعی که از یک استاد دانشگاه تا یک نانوا را درگیر خودش کرده است شاید خیلی مهم است و وقتی رسانه ها هم خیلی به آن بها نمی دهند شاید همه انتظار دارند همه جزئیات آن را بیان کنید که عملاً این موضوع امکان پذیر نیست .

نقویان افزود : برخی ماجرا های برجام و اتفاقات آن که دائما در حال روی دادن بود نیز چندین بار پایان بندی فیلم را تغییر داد که این موضوع چینش روایت را قدری سخت می کرد .

کارگردان مستند بازی در خصوص پژوهش فیلمش گفت : وقتی مرکز مستند سوره سفارش این کار را به من داد موضوع فیلم نقش فتنه در تشدید تحریم ها علیه ایران بود منتهی وقتی پیرامون موضوع تحقیقاتی انجام دادیم متوجه شدیم روایت این موضوع از اواسط یک اتفاق است و مخاطب را احتمالاً سردرگم می کند ؛ برای همین تصمیم به ساخت فیلمی با کیفیت موضوع تحریم گرفتیم و حالا می شود به صورت جزئی تر و مجموعه ای در مورد آن فیلم ساخت .

نقویان در پایان این جلسه  افزود : در خصوص برجام هم در حال ساخت فیلمی هستم که صدای روایتگر فیلم مقام معظم رهبری هستند با روایت ایشان برجام را تبیبن می کند و اگر می خواستیم در مستند بازی هم به موضوع برجام وارد شویم وارد دریای جدیدی از اطلاعات می شدیم که در فیلم نمی گنجید .

مستند بازی از تولیدات مرکز مستند سوره است که دانشگاهای سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت سینما مارکت اقدام به اکران این مستند نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>