سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

گفتگو با محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز/ استقبال مردم از سینماهای بازگشایی شده دلگرم‌مان می‌کند

kazemi

محمود کاظمی در خصوص استقبال از بازسازی سینماهای حوزه هنری گفت: حضور گرم مردم ما را دلگرم می‌کند و به ساخت سالن‌های بیشتر در شهرهای کشور راغب تر می‌شویم.

به گزارش سوره سینما ، سینما بهمن تهران در سال ۱۳۴۴ ساخته شد و از مهمترین و پرمخاطب ترین سینماهای تهران و مجموعه سینماهای حوزه هنری است. این سینما در ضلع شرقی میدان انقلاب و در کنار مهم ترین دانشگاه ایران یعنی دانشگاه تهران و در قطب پر رفت و آمد و دانشجویی شهر تهران قرار دارد. روابط عمومی موسسه بهمن سبز وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری به تازگی خبر از بازسازی این سینما و بازگشایی آن در دهه فجر امسال داده است. موسسه بهمن سبز طی سال های اخیر سینماهای بسیاری در سراسر کشور را بازسازی و بازگشایی و در شهرهای مختلف اقدام به ساخت پردیس های سینمایی کرده است. به بهانه خبر بازسازی سینما بهمن تهران به سراغ محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز رفتیم و درباره فعالیت های اخیر این موسسه گفتگو کردیم.

 * آقای کاظمی چطور شد موسسه بهمن سبز تصمیم به بازسازی سینما بهمن تهران گرفت؟ 

سینما بهمن تهران یکی از اولین سینماهایی است به حوزه هنری تحویل داده شد و همه نسبت به این سینما حس نوستالژی داریم. این سینما در مرکز شهر و در میدان انقلاب واقع شده است و چند سینمای رقیب و رفیق در آن سوی میدان دارد. سینما بهمن برای اینکه بتواند با سایر سینماها رقابت کند، نیاز به بازسازی دارد. ضمن اینکه این سینما سینمایی قدیمی است و کار بازسازی آن باید در سال های پیش این اتفاق می افتاد. البته هر سال تغییراتی هرچند جزئی داخل آن داده می شد اما اکنون قرار است به امید خدا بازسازی کلی و اساسی در مورد این سینما به زودی انجام شود.

 *لطفا درباره روند بازسازی این سینما توضیح دهید. قرار است چه اقداماتی از نظر رفاهی و فنی اعمال شود؟ 

سینما بهمن مانند اغلب سینماهای کشور از نمای بیرونی، ورودی سینما، سالن انتظار، سالن نمایش، سیستم صوتی و تصویری، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… تشکیل شده است. سر در سینما یا همان نمای بیرونی سال قبل بازسازی و نورپردازی آن نوسازی شده است. در ورودی تغییراتی جزیی قبلا اعمال شده است که امسال به شکل کامل اجرایی خواهد شد. دکور این بخش عوض شده و مجدد رنگ آمیزی خواهد شد. در داخل سالن نمایش هم تعویض صندلی ها و پرده اکران را خواهیم داشت و تغییراتی در دکور اعمال خواهیم کرد. همچنین سیستم صوتی و پخش نیز نوسازی خواهد شد.

 *در برخی سالن ها موقع بازسازی از صندلی های راحت تری برای تماشاگران استفاده می شود و به این شکل از تعداد صندلی های سالن کم می شود. آیا در سینما بهمن هم تعداد صندلی های سالن ها کم تر خواهد شد؟

سینماهایی که عنوان می کنید فاصله استاندارد بین صندلی ها را رعایت نکرده بودند اما در سینما بهمن فاصله بین صندلی ها که ۱۳۰ سانتی متر است، رعایت شده. در سینماهایی که این فاصله رعایت نمی شود تماشاگران برای رد شدن از بین ردیف ها با مشکل روبرو می شوند. در بازسازی سینما بهمن حتما به این نکات توجه خواهیم داشت.

cinema-bahman

 *در خبرها خواندم قرار است بازسازی این سینما ابتدای آذرماه آغاز شود. آیا دو ماه برای بازسازی و آماده سازی این سینما تا جشنواره فیلم فجر کافی است؟ 

همکاران من در حال طراحی هستند و تخمین زده ایم که دو ماه زمانی کافی برای بازسازی خواهد بود و صد در صد سینما بهمن یکی از میزبانان جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

*  لطفا کمی هم در مورد سالن هایی که اخیرا توسط موسسه بهمن سبز بازسازی و بازگشایی شده اند، توضیح دهید؟ 

اخیرا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد سینما آفریقا را بازسازی اساسی کرده ایم؛ سینما قدس تبریز در حال بازسازی و تبدیل این سینما از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه است و ۹۰ درصد کار نیز انجام شده است؛ سینما فلسطین همدان دو سالنه و بازسازی کامل آن تکمیل شده است؛ سینما فلسطین اصفهان به تازگی بازسازی شده است؛ اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام خانواده با چهار سالن در حال ساخت است؛ سینما آزادی ارومیه در حال بازسازی است و کار نوسازی آن تا یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید؛ سینما آزادی آبادان پس از دوازده سال به تازگی و مهرماه امسال بازسازی و بازگشایی شد؛ سینما پیام و شاهد تهران به تازگی به روز رسانی و نوسازی شده اند و همچنین در برنامه های آینده ساخت پردیس هایی در شهرهای مراغه، شیراز، خوی، اصفهان و… را خواهیم داشت. در واقع حوزه هنری تصمیم دارد نه فقط در مرکز استان ها که در شهرهای دیگر نیز سالن های سینما احداث کند تا شهرهایی که از داشتن سینما محروم هستند، سینما دار شوند.

 * سینماهایی که بازگشایی می شوند هم همه ساله نیاز به تغییرات و تعمیرات دارند، آیا موسسه بهمن سبز اقدام به به روزرسانی این سینما نیز می کند؟

این مورد قطعا یکی از سیاست های موسسه بهمن سبز است. یعنی ما پس از بازسازی سینما را به حال خود رها نمی کنیم و هرماه این سالن ها به روزرسانی می شوند و اگر احتیاج به تعمیر و نوسازی باشد، انجام می گیرد.

* آیا اطلاعی از میزان استقبال مردم از سینماهایی که در شهرهای مختلف بازسازی و بازگشایی شده اند دارید؟ 

اجازه بدهید برای پاسخ به این سوال مثالی بزنم؛ سینما آزادی آبادان پس از دوازده سال و در زمانی که کاملا متروکه و مخروبه شده بود، بازسازی و بازگشایی شد. انتظار ما این بود که این سینما که دوازده سال از چرخه اکران دور بوده به تدریج موفق به جذب مخاطب شود اما استقبال از آن بسیار عالی بوده و یکی از بهترین سینماها از نظر جذب مخاطب است. همچنین سینما فلسطین اصفهان هم شش سال مخروبه و تعطیل بود و حالا پس از بازسازی استقبال مخاطبان از آن مثال زدنی است. کلا هر جا که با دید مدیریتی و کارشناسی اقدام به بازسازی و بازگشایی کرده ایم، تا به حال با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است. حضور گرم مردم ما را نیز دلگرم می کند و به ساخت سالن های بیشتر در این شهرها راغب تر می شویم.

منبع: وبسایت رسمی حوزه هنری


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>