سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آبان ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد:

حضور سازمان سینمایی حوزه هنری طی سال جاری در ۱۸ جشنواره بین‌المللی

naghibi

مریم نقیبی مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری از حضور این سازمان در ۱۸ جشنواره بین‌المللی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، مریم نقیبی مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری در مورد حضور جهانی تولیدات این مرکز گفت: سال ۹۵ تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری در ۱۸ جشنواره بین‌المللی مختلف حضور پیدا کردند که هم بخش رقابتی و هم غیر رقابتی را شامل می‌شود و تعدادی از این آثار موفق به دریافت جوایز از جشنواره‌های خارجی شدند.

وی ادامه داد: فیلم «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی با حضور در جشنواره بین المللی «فونیکس» ملبورن استرالیا جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. دو فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و «فرشته ها باهم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی از تولیدات موسسه تصویرسازان سوره سینمای مهر در جشنواره بین‌المللی تصویر زنان که در کشور زیمباوه برگزار شد  با دیگر آثار این بخش به رقابت پرداختند که در این میان فیلم «حوض نقاشی» عنوان بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد. همچنین در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای بازی در این فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه به حامد محمدی اهدا شد.

مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد: فیلم کوتاه «علمک» به کارگردانی حسین دارابی که در در بخش دین و جامعه جشنواره بین‌المللی فیلم «مذاهب امروز» به روی پرده رفته بود توانست جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را از آن خود کند. و فیلم مات به کارگردانی صبا کاظمی نیز در بخش رقابتی این رویداد حضور داشت.

Alamak

نقیبی با بیان اینکه سازمان سینمایی حوزه هنری امسال با پنج فیلم کوتاه «روزنه» به کارگردانی امیر مهران، «نافرمانی» به کارگردانی محسن صالحی‌فرد، «آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان، «علمک» به کارگردانی حسین دارابی و «بچه و مرد» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی لندن شرکت کرده بود، افزود: فیلم‌های «علمک»به کارگردانی حسین دارابی جایزه بهترین فیلم کوتاه و«آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان جایزه بهترین انیمیشن را از این جشنواره از آن حود کردند. ضمن اینکه انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی کوآندو تایوان نیز راه یافت.

وی افزود: از حضور بین‌المللی دیگر فیلم‌هایی که پخش آن بر عهده سازمان سینمای حوزه هنری است به فیلم انیمیشن – رئال «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی می‌توانیم اشاره داشته باشیم که در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی بوسان کره جنوبی در بخش «سینه کید» به نمایش درآمد و در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا نیز نمایش داشت. همچنین فیلم کوتاه «مثل بادکنک» به کارگردانی مرجان اسماعیلی از تولیدات حوزه هنری در اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم معلولین به نمایش درآمد. این جشنواره از ۲۶ الی ۳۱ شهریور ماه امسال  در شهر کن کشور فرانسه برگزار شد.

A157

نقیبی گفت: فیلم مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور از تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری در بخش رقابتی  فیلم‌های مستند و انیمیشن بلند پنجاه و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ و در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «داکیومنت آرت»کشور آلمان نمایش داده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: فیلم سینمایی «سکوت رعنا» نیز در جشنواره‌های متعددی به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی بهزاد رفیعی در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سیلک رود» نمایش داده شد که با استقبال تماشاگران همراه بود و تندیس بهترین فیلم کودک این جشنواره را از آن خود کرد .

نقیبی به فیلم «مزار شریف» حسن برزیده اشاره کرد و گفت: این فیلم و «سکوت رعنا» به کارگردانی بهزاد رفیعی از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، در بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیل نادو» کشورهند حضور داشت. این نکته را هم باید گفت که جشنواره فیلم صلح و دوستی «ایران-هیروشیما» که هدف از برگزاری آن معرفی فرهنگ غنی ایران از طریق سینما به جهان و علی الخصوص مردم هیروشیما است  در سومین دوره خود میزبان فیلم سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده بود.

mazar-sharif

مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری به صحبت هایش افزود: فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام که پخش آن بر عهده سازمان سینمایی حوزه هنری است در بخش اصلی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کمبریج به نمایش درآمد.

وی افزود: همچنین اردیبهشت امسال فیلم مستند «نسل سوم» به کارگردانی محمدعلی رخشانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و کوتاه اسماعیلیه مصر شرکت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>