سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۵ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
باکیده مدیرعامل اسبق انجمن سینمای جوانان ایران:

حوزه هنری در حفظ، تجهیز و توسعه سالن‌های جدید سینمایی پیشگام است

naser-bakideh

یک کارشناس و مدیر سینمایی معتقد است حوزه هنری در زمینه حفظ، نگهداری سالن‌های سینمایی و گسترش آنها که یکی از زیرساخت‌های اصلی سینماست؛ فعال بوده و ضمن حفظ و تجهیز سینماهای تحت پوشش، در توسعه و ساخت سالن‌های جدید پیشگام است.

ناصر باکیده مدیرعامل اسبق انجمن سینمای جوانان ایران درگفت و گو با سوره سینما با بیان این مطلب افزود: یکی از بخش های مغفول مانده در حوزه سینما، حفظ، نگهداری و ساخت سالن های سینماست. در چرخه تولید و اکران فیلم های سینمایی، سالهاست دچار مشکل هستیم و هرساله مجموعه تولیدات سینمایی در نوبت اکران با کمبود سالن سینما روبرو هستند. بدون شک، حوزه هنری در این زمینه و در جهت نگهداری و گسترش سالن های سینمایی پیشگام است.

وی ادامه داد: حوزه هنری به عنوان نهادی هنری ارزشی یادآور انسان های بزرگی چون شهیدآوینی است و انسان های فرهیخته ای که یا اکنون در میان ما نیستند و یا خود در مقام استاد و رهرو در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابیون مطالبات جدی در حوزه فرهنگ و هنر که خود بخشی از جریان انقلاب بود، داشته اند و در این راستا یک هسته فرهنگی به نام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و پایه گذاری شد.

مدیرعامل اسبق انجمن سینمای جوانان ایران  با بیان اینکه حوزه هنری از  بدو شکل گیری تا بحال، بویژه در دوران دفاع مقدس در همه زمینه ها از جمله: سینما، ادبیات، نمایش و … پیش قدم بوده و به طور طبیعی در راه خود آزمون و خطا و فراز و نشیب هایی داشته است.

وی اظهار داشت: حوزه هنری نهادی است که درون انقلاب شکل گرفته و به دنبال طرح مسائل ایدئولوژیک و فرهنگی انقلاب است، طبیعتا حوزه نه تنها در زمینه سینما بلکه در تمام رشته های فرهنگی، هنری و ادبی به سمت درست و مناسب قدم برداشته و به منظری کیفی نگری کرده است.

به اعتقاد این مدیر سینمایی، این کیفی نگری شرایط خاص خود را دارد. طیف وسیع هنرمندان در رنج های مختلف با سلایق مختلف وجود دارد و از این میان مناسب ترین را انتخاب و عرضه کردن کار ساده ای نیست و خوشبختانه تا به امروز حوزه در این راه عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است.

باکیده با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم حوزه هنری بالاخص در بخش سینما، نگاه به کیفیت و نه کمیت آثار بوده گفت: اگر نگاهی به تولیدات حوزه بیاندازیم خواهیم دید که حوزه همیشه سعی بر فاصله گیری از تولید انبوه بی کیفیت و تمرکز بر ساخت اثر با نگاه مستقیم به باورهای فرهنگی کشور داشته است. همچنین، علاوه بر نگاه جدی به تولید اثر توسط پیشکسوتان این حوزه، فضا را برای پیشرفت نسل جدید فیلم ساز هموار ساخته و نگاه جدی به آنان دارد.

وی ضمن قدردانی از  فعالیت های حوزه هنری و بخش سینمایی حوزه هنری در زمینه توسعه و تجهیز و نوسازی سالن های سینمایی و سینماداری تصریح کرد:  امروزه چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی کمتر شاهد ساخت و ساز سالن های سینمایی هستیم و مسئولیت حفظ و گسترش سالن های سینما که یکی از قدم های زیرساختی و عمرانی سینماست را حوزه هنری به دوش کشیده است.

این مدیر سینمایی معتقد است فعالیت حوزه هنری در سراسر کشور، تعمیم نگاه و گسترش فضاهای فرهنگی و عدالت فرهنگی را در بردارد.

دبیرچندین دوره جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره های منطقه ای سینمای جوان اظهار داشت: امروز نمی توان بر حجم تولیدات فیلم کوتاه حوزه هنری در سراسر کشور چشم پوشی کرد. جشنواره هایی که در این زمینه توسط حوزه برگزار می شود و این یکی از دستاوردهای خوب حوزه می باشد.

وی گفت: حوزه هنری در زمینه سینما، استان ها را از تک نگری و بدون رقیب بودن خارج کرده و باعث تولید محصولات کیفی تر در این زمینه شده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>