سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۵ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» رونمایی شد

poster-cinema-haghighat-10

پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور استاد حسین ترابی مستندساز پیشکسوت سینمای ایران رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما ، صبح امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۵) پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با حضور استاد «حسین ترابی» مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر جشنواره و جمعی دیگر از معاونین و مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم شهنام صفاجو مدیر اجرایی و روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: طراحی پوستر یکی از امور دشوار و زمان‌بر هر جشنواره‌ای است و طراحان پوستر معمولاً به ایده‌ها و طرح‌هایی مبتنی بر فرم یا مفهوم تکیه می‌کنند که ممکن است مورد توجه قرار بگیرد یا خیر! اما این پوستر که توسط «علی باقری» برنده سیمرغ بلورین بهترین پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر طراحی شده، ترکیبی از فرم و مفهوم است که امیدوارم نظر اهالی سینمای مستند و دوستان رسانه‌های جمعی را جلب نماید.

استاد حسین ترابی هم درباره‌ی طراحی این پوستر گفت: پوستر خوب و چشم‌نوازی است. آقای باقری بسیار باهوش بوده که پاهای طاووس را که بسیاری معتقدند نازیباست، در این پوستر جای نداده و به بال‌های زیبای این پرنده اکتفا کرده است. بنظر من حتی می‌توان براساس این پوستر آنونسی طراحی کرد.

طباطبایی‌نژاد هم بر چشم‌نوازی و زیبایی این پوستر تاکید کرد و آن را گویای زیبایی حقیقت دانست.

در ادامه‌ی این مراسم محمد شکیبانیا از اعضای شورای مستند مرکز گسترش گفت: این پوستر برای من جالب بود و به نظرم ایده به کار گرفته شده در آن بسیار اجرایی است. در تاریکی چشم‌هایی باز می‌شود و فضایی زیبا را به تصویر می‌کشد که پر طاووس است.

سیدحسین حق‌گو هم تاکید کرد: دست‌نویس بودن و خوشنویسی که روی پوستر انجام شده و منطبق بر کل کار بنظر می‌رسد، جالب است. استفاده به جا از هلال‌های روی پر طاووس برای گنجاندن چشم مستندسازان هم اوج شگفتی طراحی این پوستر است.

علی باقری که هم‌اینک در خارج از کشور بسر می‌برد نیز در پیامی پیرامون طراحی پوستر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار داشت: «هر شخصى از منظر و دید خودش دنیاى پیرامونش را درک می‌کند. هنرمندان و مستندسازان هم از این قاعده مستثنى نیستند. من در طراحى پوستر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، هر یک از چشم‌هاى نقاشى شده را که با شکل و رنگ‌هاى مختلفى قابل تفکیک هستند، به عنوان سمبل و مُعرف هر مستندساز به تصویر کشیده‌ام. در این طراحى سعى شده مجموع چشم‌ها و نگاه‌هاى مختلف در کنار هم تبدیل به پرنده‌اى بشود که به باور همگان مظهر زیبایى و غرور است و این کنار هم بودن جایى نیست جز جشنواره سینماحقیقت. باید اضافه کنم که در این طراحى پوستر، همه عناصر نقاشی شده است، حتى نوشته‌هاى پوستر دستنویس شده‌اند و سعى شده که با خطوط روان، پوستر بتواند نگاه‌هاى رها، بازیگوش و پویاى کاشف حقیقت را به بیننده القا کند.»

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>