سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۳۹۵ در ۳:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

آلبوم موسیقی متن «کربلا جغرافیای یک تاریخ» منتشر شد

karbala-entezami

آلبوم موسیقی متن مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به آهنگسازی مجید انتظامی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش سوره سینما، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»‌ نام آلبومی است به آهنگسازی مجید انتظامی آهنگساز سرشناس کشورمان  که برای فیلمی با همین نام ساخته شده است. این فیلم همانطور که از نامش پیداست راجع به حماسه کربلاست و یک اثر عاشورایی محسوب می‌شود.

در این اثر مجید انتظامی افزون بر آهنگسازی، نوازندگی ساز ابوا را نیز بر عهده داشته و علی تفرشی و مریم ابراهیمی نیز آواگران این مجموعه بوده اند. در کنار این آواگران، شهرام رکوعی، مهرداد ناصحی، جمیله پولادی ها، ویدا محمودی و الهام نورانی نیز هم آوایان اثر بوده‌اند.

مجید انتظامی از شاخص ترین آهنگسازان ایرانی در حوزه موسیقی فیلم است که از جمله آثار ماندگار او می توان به موسیقی فیلم های «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» ، «دوئل»، «روز واقعه» و «آژانس شیشه یی» اشاره کرد.

آلبوم موسیقی فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» دارای ۱۷ قطعه از موسیقی های به کار رفته در متن این فیلم مستند سینمایی است؛ فیلمی که داریوش یاری آن را نوشته و کارگردانی کرده است و منوچهر اسماعیلی، ایرج رضایی، فرهاد اصلانی و شهاب حسینی صداپیشگان آن بوده اند.

آلبوم موسیقی متن فیلم «کربلا، جغرافیای یک تاریخ»، به آهنگسازی مجید انتظامی و به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>