سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

زارعیان: اضافه شدن «جایزه شهید آوینی» به جشنواره سینماحقیقت باعث اعتبار بیشتر آن شد

masood-zareian

مسعود زارعیان گفت: اضافه شدن جایزه شهید آوینی به جشنواره سینماحقیقت اعتبار این جایزه را افزایش داده است. قطعاً مستندسازان ما که به سینماحقیقت معتقد هستند، دوست دارند رهروی خوبی برای او باشند.

به گزارش سوره سینما ، مسعود زارعیان مستندساز در گفتگو با روابط عمومی دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار داشت: من خیلی اتفاقی با «علی ممد» آشنا شدم و چند ماه قبل از روزی که او را دیدم، جواب استعلام صورت سانحه که شیمیایی بودنش را اثبات می‌کرد، آمده بود و ما به یک‌باره وارد ماجرایی شدیم که همان زمان اتفاق می‌افتاد.

او ادامه داد: برای ساخت فیلم با این خانواده همراه شدیم و برای من جالب بود که این فرد با وجود شرایط بد معیشتی که داشت، تصمیم گرفته بود برای پاسبانی از دین و کمک به شیعیان به سوریه برود. شرایط جسمی او اجازه نمی‌داد شغلی داشته باشد و همسر او ناچار بود دو شیفت کار کند تا بتواند بخشی از هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

زارعیان با بیان این‌ که قصد داشته با روایت این داستان شرایط قشر ضعیف جامعه و دغدغه‌هایشان را بیان کند، تصریح کرد: مستند «علی ممد» به دنبال حقیقت است و داستان این خانواده هم یک حقیقت اجتماعی است. در این مستند این پرسش مطرح می‌شود که چرا یک جانباز باید چنین شرایطی داشته باشد و کسی کمکش نکند.

وی خاطرنشان کرد: من در این فیلم هیچ‌چیز را حذف نکردم و گذاشتم مخاطب خودش همه‌چیز را ببیند و قضاوت کند. «علی ممد» آسیب‌دیده‌ی جنگ به مفهوم کلی است. دختر او، شیمیایی پدر را به ارث برده و پای او دچار مشکل است. با وجود تمام این مشکلات این مرد معتقد به وطن و جهان‌بینی دینی‌اش است و می‌خواهد برای دفاع از اسلام به سوریه برود.

ali-mammad

این فیلمساز با تأکید بر این ‌که شاخص جشنواره‌های مستند در ایران جشنواره سینماحقیقت است، اظهار کرد: این جشنواره حاصل تلاش مستندسازان را در طول یک سال به منصه‌ظهور می‌رساند و در میان جشنواره‌های جهانی اعتبار دارد. شخصیت شهید آوینی هم معتبرترین شخصیت سینمای مستند ایران است، متفکری که معیارها و نگاه‌های جدید را به سینمای مستند اضافه کرد. او یک مستندساز درجه یک بود و با مجموعه‌هایی که ساخت، به سینمای مستند اعتبار بخشید. تلاقی این دو مفهوم سینماحقیقت و شهید آوینی می‌تواند بسیار مبارک باشد و اعتبار حاصل از آن به دیده شدن فیلم‌ها کمک کند.

او در پایان افزود: اضافه شدن جایزه شهید آوینی به جشنواره سینماحقیقت اعتبار این جایزه را افزایش داده است. قطعاً مستندسازان ما که به سینماحقیقت معتقد هستند، دوست دارند رهروی خوبی برای او باشند. سیدمرتضی آوینی علاوه بر مستندهای مطرحی که در قالب روایت فتح ساخته است، مستندهای اقتصادی و سیاسی خوبی هم دارد و با توجه به نگاه معنوی که به او وجود دارد، همه دوست داریم دنباله‌روی این شهید باشیم. به این معنا باعث افتخار من است که فیلمم در بخش جایزه شهید آوینی سینماحقیقت حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>