سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۵ در ۴:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

سردار نقدی: امیدواریم بازهم شاهد آثاری چون «معمای شاه» در رسانه ملی باشیم

naghdi-moamaye-shah

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باورم این است که جامعه سینمایی و هنرمندان و کارگردان‌ها حمایت شوند و تشویق گردند تا به این سمت حرکت کنند و امیدواریم باز هم از این دست آثار را در رسانه ملی شاهد باشیم.

به گزارش سوره سینما ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگویی با تأکید بر لزوم تولید و ساخت فیلم و مجموعه های نمایشی با محوریت وقایع و رویدادهای مهم تاریخی مجموعه تلویزیونی«معمای شاه» را یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه عنوان کرد و افزود: معمای شاه سریال تأثیرگذار و خوبی است و با گذشت زمان مخاطب خودش را پیدا کرده و هرچه جلوتر می‌رود دامنه مخاطبان آن روبه افزایش است.

وی خاطرنشان ساخت: سریال معمای شاه با رویکرد و قدرت تاثیرگذاری که دارد می‌تواند به نسل جدید واقعیت‌های دوران پهلوی را منتقل کند. مسائلی که تاکنون گفته نشده و نسل جوانان امروز کشور از آن بی اطلاع است.

سردار نقدی با اشاره به گستره فساد و فحشای خاندان پهلوی و خیانت ها و اقدام‌ها کثیفی که ای رژیم دست نشانده کرده‌اند اظهار داشت: طبیعی است نمی‌توان همه فساد خاندان پهلوی را در یک اثر نمایشی به تصویر کشید. فساد و فحشای خاندان پهلوی به حدی بوده که انسان شرمش می‌شود که آنها را بیان کند چه رسد به اینکه در سریال به آنها پرداخته شود. درباره این فساد و آنچه در دربار می‌گذشته، گوشه‌هایی از آن را فردوست در کتاب خاطراتش آورده و نقل کرده است.

وی اضافه کرد: باید از تولید و ساخت سریال‌های تاریخی و ارزشی حمایت شود. من وقتی سریال«معمای شاه» را می‌بینم آنقدر مضمونش برایم مهم و جذاب است که هنگام تماشای آن به هیچ چیز دیگر توجه نمی‌کنم.

سردار نقدی ضمن قدردانی از محمدرضا ورزی و گروه سازنده این مجموعه گفت:تاکنون کار آقای ورزی را اثری وزین و پخته دیده ام و معتقدم از نظر محتوایی پیام‌هایی که می‌باید را رسانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: البته نشان دادن عمق زشتی و تباهی‌هایی که در خانواده سلطنتی پهلوی وجود داشته است، از صدا و سیما قابل پخش نیست و ما نیز باید این محدودیت‌ها را بدانیم و با در نظر گرفتن آنها به تماشای این سریال بنشینیم.

وی همچنین بیان داشت: اگر مخاطبان این سریال، همه موضوع‌هایی که گفتم را به عنوان اشاره‌ای برای واقعیت در نظر بگیرند خیلی خوب است و نباید تصور کنیم اتفاق‌ها و رفتارهایی که در «معمای شاه» می‌بینیم دقیقا عین همان چیزی است که در دوران پهلوی و در آن خانواده افتاده است، چراکه ماجراهای واقعی خاندان پهلوی خیلی بدتر و زشت‌تر از اینهاست و نشان دادن آن پلیدی‌ها در شأن تلویزیون جمهوری اسلامی نیست.

وی همچنین بر لزوم ترغیب هنرمندان و کارگردان‌ها به سمت ساخت آثار تاریخی و حمایت از آن‌ها تصریح کرد: باورم این است که جامعه سینمایی و هنرمندان و کارگردان‌ها حمایت شوند و تشویق گردند تا به این سمت حرکت کنند و امیدواریم باز هم از این دست آثار را در رسانه ملی شاهد باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>