سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
دبیر جشنواره فیلم «رویش» در گفتگو با «سوره سینما» عنوان کرد:

برگزاری جشنواره‌ای متفاوت/ با فضای معنوی مشهد مقدس جذابیت جشنواره دو چندان می‌شود

javad-refaee

دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم «رویش» با بیان اینکه تلاش می کنیم جشنواره‌ای متفاوت برگزار کنیم خبر داد: بیش از سیصد ساعت فیلم به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی ارسال شده است.

سیدجواد رفائی دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» و مدیر حوزه هنری خراسان رضوی در گفتگو با سوره سینما بیان کرد: هر ساله فیلمسازان و هنرمندان مختلفی از سراسر کشور در این رویداد مهم هنری و مذهبی شرکت می کنند؛ به همین جهت تلاش می کنیم دهمین دوره  این جشنواره را همچون سال های گذشته در خور شان همه هنرمندان و علاقمندان حوزه فیلم کوتاه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی خاص اختتامیه این رویداد را برگزار می کنیم گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در جشنواره «رویش» امسال خواهیم دید افتتاح باشگاه رویش است. هر ساله با پایان جشنواره ارتباط ما به طور کل با فیلمسازان و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد قطع می شود تا سال آینده که اگر فیلمی داشته باشند با این رویداد در ارتباط باشد. امسال با تاسیس باشگاه رویش رابطه جشنواره را با کل فیلمسازان ده دوره گذشته و علی الخصوص این دوره  تقویت می کنیم.

رفائی همچنین در بخش دیگر صحبت خود گفت: به واسطه تاسیس باشگاه هنرمندان و فیلمسازان هر شهر با حوزه هنری استان  و شهرستان ها آشنا می شوند و از امکانات حوزه هنری شهرشان بهره می برند.

وی توضیح داد: به این ترتیب که با پایان یافتن جشنواره؛ ارتباط ما با فیلمسازان همچنان برقرار است، نظرات آنها را در مورد کم و کیف جشنواره جویا می شویم و همینطور، نظرات خودمان را نسبت به آثارشان انتقال می دهیم . مباحثی در خصوص اینکه چرا فیلمشان به مراحل نهایی راه پیدا نکرده و یا نقطه ضعف و نقاط قوت فیلمشان چه بوده است.

وی افزود: از روز اعلام فراخوان در شبکه های مجازی به طور مستمر با فیلمسازان بخش های مختلف اعم از کوتاه یا انیمیشن در ارتباط  و تبادل نظر هستیم. همچنین تلاش می کنیم از همه امکانات تصویری و صوتی و نمایش استفاده کنیم تا اختتامیه جشنواره باشکوه برگزار شود.

دبیر دهمین دوره جشنواره «رویش» در بخش دیگری از صحبت خود گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ ساعت فیلم داستانی کوتاه ، ۱۶۰ ساعت فیلم مستند و ۲۵ ساعت فیلم انیمیشن به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است که این میزان تقاضا برای شرکت در جشنواره ، عظمت کار را کاملا مشخص می کند.

وی ادامه داد: همچنین، باید گفت تعدادی از فیلم ها کیفیت به مراتب بالایی هم دارند و این کار هیات انتخاب را دوچندان می کند و حتی می توانم بگویم این دوره جشنواره هیات انتخاب کارشان سخت تر از هیات  داوری است. نکته مهم دیگر جشنواره رویش اینکه تعدادی از فیلم ها برای اولین بار در جشنواره رویش به نمایش در می آیند و این نشان از اهمیت جشنواره برای فیلمسازان است.

دبیر دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «رویش» به مشخصه این رویداد اشاره کرد و گفت: هنرمندان و اصحاب سازنده فیلم کوتاه به حرم و بارگاه  ملکوتی امام رضا می آیند و از این محیط تاثیر می گیرند، اساسا، هر هنرمندی در هر محیطی قرار بگیرد از آن محیط تاثیر می گیرد حال این محیط؛  فضای معنوی ملکوتی امام رضا «ع» است که جذابیت آن دو چندان می شود.

دهمین دوره جشنواره فیلم های کوتاه دینی «رویش» از ۲۷ تا ۳۰ دی ماه در شهر مشهد برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>