سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

آماری تازه از سینماهای حوزه هنری/ بیش از ۵ میلیون نفر مخاطب در هشت ماه/ ۴۰۰۰ صندلی بازسازی شد

conference-bahman-sabz-1

در هشت ماه امسال بیش از ۵ میلیون نفر در سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور به تماشای تولیدات سینمای ایران نشستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، سمینار سالانه مدیران بهمن سبز روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذرماه در مشهد مقدس برگزار شد. در این سمینار سه روزه محمد حمزه زاده قائم مقام رییس حوزه هنری و مدیر عامل سازمان سینمایی حوزه هنری، سیدجواد رفائی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، سهیل جهان بیگلری رییس هیات مدیره بهمن سبز و مدیران ستادی و مدیران امور سینمایی استان‌ها حضور داشتند.

محمد حمزه زاده قائم مقام رییس حوزه هنری گفت: پارسال در چنین روزهایی میهمان دوستان در اصفهان بودیم، صحبت ها و برنامه ریزی هایی داشتیم که خوشبختانه بخشی از آن محقق شده است. افزایش مخاطب و فروش فیلم‌ها، ارتقای کیفیت نمایش و ارائه خدمات به مشتریان نشان می‌دهد که سیستم هوشیار و پویا کار می‌کند. حوزه هنری یکی از مهمترین حلقه های پخش و نمایش در ایران است و با کوشش های شما این تاثیرگزاری بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: هر فیلمی که اکران شده و فروش می کند برای ما، تهیه کننده و سرمایه گزار پیامی دارد. سرمایه گزاران در هر بخشی سرمایه شان را هزینه نمی کنند و به دنبال آثاری هستند که از آنها استقبال شود. اما بسیاری از فیلم های تولید شده در ایران کف مطالبات ما از خواسته های فرهنگی است. بعضی از این آثار قابل اعتنا و سازنده نیستند و در بهترین حالت بعد سرگرم کنندگی دارند.

مدیر عامل سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: ما در حوزه هنری طبق قواعد و اصول و وظایفی که داریم آثاری که سالم هستند اکران کرده ایم، اما قشری از جامعه هستند که کمتر به سینما می روند. یا اصلا به سینما نمی روند چون تولیدات سینمای ایران با سلیقه و اعتقاد این گروه همخوانی ندارد. باید یکی از مهمترین برنامه هایمان این باشد که این گروه را که به آرمان های انقلاب وفادار بوده، تقید مذهبی بیشتری دارند و معمولا با سینما قهر هستند به سینماهایمان بیاوریم.

حمزه زاده گفت: فعلا و در گام اول شاید این تماشاگران اندک باشند، اما به مرور بیشتر خواهند شد. مطمئنا با حضور این قشر، فروش فیلم‌ها جا به جا خواهد شد و تغییر میزان استقبال از فیلم ها، مسیر تولید فیلم ها را عوض خواهد کرد.

وی ادامه داد: خانواده در همه جای دنیا حرمت و اعتبار دارد و این حرمت و اهمیت مخصوص ایران نیست. حوزه هنری نهاد خانواده را محترم می شمارد و می کوشد در تولید و نمایش و در بخش سینماداری حامی این نهاد باشد.

conference-bahman-sabz-2

محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز هم در این جلسه گفت: سه سال است یا علی گفته و در کنار همیم. شعارمان این بوده که اجازه ندهیم چراغ سینمایی خاموش شود، خوشبختانه این اتفاق افتاده است. در این سه سال یعنی از سال ۹۲ تا امروز ۲۱ سالن نمایش و ۱۴ سینما با بیش از ۶۳۰۰ صندلی بازسازی شده است.

وی در بخش دیگری از این مراسم آمار فروش سینماهای حوزه هنری را اعلام کرد و گفت: بهمن سبز امسال ۱۴ سالن و ۹ سینما با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ صندلی را بازسازی کرده است. سینماهای کشور در هشت ماه امسال ۱۸ میلیون نفر مخاطب داشته اند و از این تعداد، ۵ میلیون و سیصد هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیده اند.

در بخش دیگری از این سمینار رییس حوزه هنری خراسان رضوی سید جواد رفائی گفت: در جلساتی که با آقای مومنی شریف رییس محترم حوزه هنری داشتیم، در این باره بحث شد که سینماهای حوزه هنری باید از نظر ساختار متاثر از معماری اسلامی و ایرانی باشند. به کمک تعدادی از استادان دانشگاه و جامعه شناسان و پژوهشگران، تحقیقی انجام شده روی معماری اسلامی و ایرانی و قصد داریم این الگو را مورد توجه قرار دهیم. سینماهای حوزه هنری باید میزبان متدینین جامعه باشند. باید فضایی ایجاد شود که این گروه به راحتی در این سینماها فیلم ببینند. توجه به نیازهای این قشر که معمولا کمتر به سینما می روند روند تولید آثار ارزشی و سیر فعالیت کارگردان های سینمای ارزشی را تسریع می کند.

در پایان این مراسم از حسن کریمی مدیر امور سینمایی خراسان رضوی، مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی استان اصفهان و مهدی تجویدی مدیر سینما آفریقای مشهد تجلیل شد. رونمایی از لوگوی جدید موسسه بهمن سبز یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>