سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۵ در ۱:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس جشنواره و مدیرعامل کانون حسنات؛

پیشرفت «حسنات» بیش از حد انتظار ما بود/ استقبال مردم از بخش «هر شهروند، یک فیلم»

hosein-molaei

جشنواره «حسنات» در آستانه دوره ششم، بیشتر از حد تصور ما پیشرفت داشته و مورد توجه قرار گرفته است، ضمن آن که در این دوره، با اضافه شدن بخش رقابتی «هر شهروند، یک فیلم»، شاهد استقبال مردمی از تولید فیلم نیز بوده‌ایم.

به گزارش سوره سینما ، حسین ملایی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره، با اشاره به تاریخچه این رویداد مستقل فرهنگی اجتماعی گفت: کانون نشر وترویج فرهنگ اسلامی حسنات یک موسسه خیریه عام‌المنفعه است که نقش و جایگاه‌اش، مشارکت با صندوق‌های قرض‌الحسنه استان اصفهان است. جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات به همت این کانون برگزار می‌شود. در میان هنرها، سینما به اهداف نیکوکارانه بهای بیشتری می‌دهد و از آنجا که یک هنر-رسانه اثرگذار است، در واقع یک راه‌ ترویج نیکوکاری، استفاده از ابزار هنر سینما به شمار می‌رود.

وی افزود: جشنواره حسنات در ابتدا قرار بود به صورت محدود و تنها در اصفهان برگزار شود اما از دوره اول (در سال ۸۹) با استقبال جالب‌توجه اهالی سینما، به صورت ملی برگزار شد. نهایت تلاش ما در جشنواره حسنات این بوده که سینما به بحث‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه ورود کند و ما در این جشنواره، بر اساس این رویکرد، به آثار هنری که درباره این موضوعات ساخته شده، توجه می‌کنیم.

ملایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره، پاسداشت مقام خیرین وخیریه‌های نمونه و نیز هنرمندان نیکوکار بوده که این مهم درهمه دوره‌ها، انجام شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در مقایسه‌ای اجمالی بین ششمین دوره از جشنواره با دوره‌های پیشین، گفت: اگر بخواهیم دوره‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که به مرور با رشد چشم‌گیری مواجه شده‌ایم. به همین دلیل، در این دوره با مراجع دولتی مختلفی صحبت و رایزنی کرده‌ایم و از شهرداری اصفهان خواسته‌ایم که در این کار خیر همراه ما باشند. ما با حمایت‌های دولتی می‌توانیم به این استقبال چشم‌گیر پاسخ مثبت بدهیم.

وی در ادامه بیان کرد: جشنواره حسنات در آستانه دوره ششم بیشتر از حد تصور ما پیشرفت داشته و مورد استقبال فیلمسازان قرار گرفته است، ضمن آن که در این دوره با اضافه شدن بخش رقابتی «هر شهروند، یک فیلم»، شاهد استقبال مردمی در تولید فیلم نیز بوده‌ایم.

وی در پایان با تأکید بر برپایی جشنواره حسنات در بخش خصوصی، گفت: از همه هنرمندان، سینماگران و اهل قلم می‌خواهم که به یاری ما بیایند تا جشنواره‌ای برگزار شود که نوع‌دوستی و انسانیت را ترویج کند و زکات آنچه آموخته‌ایم، این باشد که بتوانیم به هم‌نوعان خود کمک کنیم.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>