سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

بهرنگ علوی: کتاب خاطراتم در «معمای شاه» و تاریخ معاصر را منتشر می‌کنم

behrang-alavi

بهرنگ علوی گفت: قصد دارم کتابی از خاطراتم در سریال «معمای شاه» و تجربه خودم از تاریخ معاصر را منتشر کنم.

به گزارش سوره سینما ، بهرنگ علوی بازیگر سریال «معمای شاه» در گفتگویی با بیان این مطلب گفت: سبک محمد رضا ورزی به لحاظ تاریخی یک جور منبع محسوب می شود و باید بگویم که او کمتر از مورخین اطلاعات ندارد.

وی که در سریال «معمای شاه» ایفاگر یکی از نقش های اصلی به نام حسین فردوست ادامه داد: این سریال با مضمونی تاریخی در واقع روایت دو دوره تاریخ پهلوی اول و دوم تا انقلاب ۵۷ است.

علوی تصریح کرد: «معمای شاه» به عنوان یک تجربه متفاوت و خوب، اثر درخشانی در کارنامه کاری محمدرضا ورزی است البته این را هم باید بگویم این کارگردان پیش از این هم با آثار دیگر تاریخی اش در جذب مخاطب موفق بود. وی اضافه کرد: من از همکاری با این کارگردان لذت بردم .

علوی درباره تجربه حضور در یک سریال تاریخی گفت: قرارداد این سریال در سال ۹۰ یا ۹۱ بسته شد؛ حضور در این پروژه فرصتی برایم بود که یک نقش مهم را در سریالی تاریخی ایفا کنم و شاید اگر نقشی به جز حسین فردوست بود، در این سریال حضور پیدا نمی‌کردم، چون این کاراکتر برایم بسیار جالب بود و فکر می‌کنم که شاید حتی سریال زندگی فردوست می‌توانست جذاب‌تر از سریال زندگی شاه باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در سینما آثار تاریخی کم ساخته می‌شود و تلویزیون به بازیگرانی که دوست دارند ژانر تاریخی را تجربه کنند، این فرصت را می‌دهد. نقش حسین فردوست هم از جمله نقش‌هایی است که برای بسیاری از بازیگران جذاب است.

علوی خبر داد: قصد دارم کتابی از خاطراتم در سریال«معمای شاه» و تجربه خودم از تاریخ معاصر را منتشر کنم. تجربه‌ای که بیش از چهار سال است و شاید روزانه بیش از ۱۸ ساعت را عملاً در کاخ‌ها زندگی می‌کردیم و وقتی شب به خانه برمی‌گشتم احساس می‌کردم خانه‌ام برایم کوچک است. به نوعی تلاش کردم از این زاویه تمام تجربه‌های شخصی‌ام را در این کتاب نقل کنم.

این بازیگر با بیان اینکه حضور در سریال«معمای شاه» به نوعی سفر در زمان بود، یادآور شد: برای من که نسل بعد از انقلاب محسوب می‌شوم و آن دوران را تجربه نکرده‌ام، حضور در یک سریال تاریخی سفر به زمان محسوب می‌شد که برای این نقش ۱۶ کیلو هم وزن اضافه کردم.

علوی همچنین درباره بازخورد مخاطبان نسبت به  سریال «معمای شاه» اظهار کرد: نتیجه کار را باید مردم به ما بگویند. به هر حال من برای همه نقش‌هایم زحمت می‌کشم و در نهایت آن بازی که ارائه می‌شود، همان  چیزی است که کارگردان می‌خواهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>