سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
علیرضا امینی:

راه نجات سینما بازگشت به شیوه دهه ۶۰ است

alireza-amini-2

کارگردان فیلم «استشهادی برای خدا» استفاده از تجربه‌های مدیریت سینمای دهه ۶۰ را راهی برای برون رفت از بحران فعلی سینما دانست.

کارگردان فیلم «استشهادی برای خدا» استفاده از تجربه‌های مدیریت سینمای دهه ۶۰ را راهی برای برون رفت از بحران فعلی سینما دانست.

علیرضا امینی درباره عملکرد چهار ساله مدیران سینمایی گفت: ابتدایی که آقایان سرکار آمدند فیلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهیم حاتمی کیا را رفع توقیف کردند. فیلمی که پنج سال توقیف بود اما به یک باره دیدیم فیلم در جشنواره موفق به دریافت جایزه و رفع توقیف می شود. به نظرم این حرکت اقدامی تبلیغاتی از سوی این دوستان برای جلب نظر اهالی سینما بود.

امینی افزود: هر دولتی در ابتدای فعالیت خود شعارهای خوبی مطرح می کند اما هر چه جلوتر می رود به دلیل فقدان قدرت نمی تواند روی حرف های خود بایستد و نتیجه این می شود که نهادهای دیگر در امور سینما دخالت کنند. سینمای ایران به سمتی رفته که فقط تک ستاره هایی ظهور می کنند و می درخشند و دیگر شاید موج ادامه دار در دل سینما نیستیم.

وی در پایان گفت: راه برون رفت از وضعیت فعلی بازگشت به دهه ۶۰ و شیوه مدیریتی مدیریت فخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی و استفاده از تجربه‌های موفق این دوره است.