سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری به مناسبت شهادت دکترحسین فهیمی

shahid-fahimi

سازمان سینمایی حوزه هنری به مناسبت شهادت دکترحسین فهیمی فیلمساز، پژوهشگر و جانباز ۷۰ درصد پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ، متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

پل شهادت زیباترین و اصلی ترین گذرگاه رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می مانند.

بار دیگر یکی از هم تبار عاشورائیان جانباز هنرمند دکترحسین فهیمی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان والامقام خصوصاً حضرت سید الشهداء(ع) در ملکوت اعلی ماوی گزید.

این هنرمند و استاد فرهیخته و سرافراز میدان هنر، جهاد و شهادت و مجاهد خستگی ناپذیر در طول عمر پربرکتش در مسیر تقویت، تعالی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی علاوه بر افتخار جانبازی در دوران دفاع مقدس، همواره در جبهه فرهنگی و سنگر دانشگاه و پژوهش نیز، حضوری مستمر، تاثیرگذار و سازنده داشت.

سازمان سینمایی حوزه هنری شهادت این بزرگ مرد عرصه هنر و پژوهش را به پیشگاه ملت به ویژه جامعه هنری و خانواده معظم این شهید تسلیت می گوید.»

شایان ذکر است حسین فهیمی فیلمساز، پژوهشگر و جانباز ۷۰ درصد شامگاه پنجشنبه ۲۵ آذرماه در منزل خود درگذشت.

وی عضو هیات‌علمی و مدیرگروه سینما و مدیرسابق حوزه ریاست دانشگاه سوره و مدیر پروژه فیلمسازی مشترک بین دانشگاه سوره و دانشگاهها کنراد ولف آلمان بود.

فهیمی در سال ۱۳۴۳ در شیراز متولد شده و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر بود.

از جمله فعالیت های وی می‌توان به مستند «محیط زیست کهکلویه و بویر احمد ۱۳۷۳»، «ده مستند مساجد و فعالیت های فرهنگی استان فارس۱۳۷۳»، «فیلم های کوتاه مستند گزارشی سیمای صبحگاهی ۱۳۷۳»، مستند «تشییع شهدای شیراز  ۱۳۷۴»، مستند رحلت امام خمینی «سوگ در سوگ ۱۳۷۴»، فیلم داستانی «آغاز یک پایان  ۱۳۷۸»، فیلم داستانی «آواز جنگل ۱۳۸۱»، سینمایی «ساحت ۱۳۸۱»، فیلم مستند «گمست ۱۳۸۳» و فیلم مستند «انتظار۱۳۸۵» اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>