سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۵ در ۳:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

منوچهر محمدی: مشارکت مردم در جشنواره فیلم حسنات تمرین دیدن خوبی‌ها است

manoochehr-mohamadi

تهیه‌کننده فیلم «طلا و مس» معتقد است که مشارکت مردم در جشنواره حسنات و طرح «هر شهروند یک فیلم کوتاه» این جشنواره، به شعر سهراب سپهری می‌ماند و در حقیقت، تمرینی برای دیدن خوبی‌ها است.

به گزارش سوره سینما ، منوچهر محمدی تهیه‌کننده مجرب و مطرح سینما در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین جشنواره حسنات در مورد لزوم پرداختن به موضوعات اخلاقی در سینما، گفت: برگزاری جشنواره‌ای که هدف آن ترویج اخلاق، نیکوکاری، همدلی، ایجاد، محبت و رأفت بین انسان‌ها و بیان اخلاق حسنه باشد، یک گام موثر برای فرهنگ‌سازی در جامعه است. در این روزگار ما به شدت نیاز داریم که به طرق و زبان‌های مختلف نسبت به مسائل اخلاقی هشدارهای لازمه را به جامعه بدهیم. جامعه‌ای که داعیه مسلمانی دارد، باید از هر حیث سرمشق باشد.

وی ادامه داد: از هنجارهای ساده اجتماعی مثل رانندگی گرفته تا کسب و کار و مسائل مهم‌تر و کلان‌تر اعتقادی وجود دارد که ما می‌توانیم در آنها سرمشق و نمونه باشیم، اما واقعیت بیرونی جامعه با آرمان‌های ما دچار زاویه است. با این دیدگاه اعتقادی و فرهنگی، تقابل و تقارن این آرمان‌ها و هنجارها قابل ترمیم و جبران است. طبیعتا برگزاری جشنواره‌هایی همانند جشنواره حسنات می‌تواند کمک کند تا ارتباط بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها برقرار شود تا به اصلاح هنجارها کمک کنیم.

تهیه‌کننده فیلم «مارمولک» در مورد طرح «هر شهروند، یک فیلم کوتاه» که در این دوره از جشنواره اجرا می‌شود، گفت: طرحی که در جشنواره ارائه شده، همانند شعر سهراب سپهری است که می‌گوید چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید. باید واقعا چشم‌های دلمان را بشوییم و به خوبی‌های زندگی نگاه تازه‌ای داشته باشیم. وقتی از طریق رسانه‌ها، اخبار، سایت‌ها و فضای مجازی در معرض مسائل تلخ و بد قرار داریم، خوب است که کمی هم خوبی‌های زندگی و نعمت‌هایی را که خدا به ما داده است، ببینیم.

محمدی بیان کرد: این که یک بار نگاهمان را درست کنیم و ببینیم که چه مسائل خوبی در جامعه وجود دارد به نوعی تمرین دیدن خوبی‌ها است. این طرح چه برای صاحبان آثار و چه مخاطبانی که این فیلم‌های کوتاه را می‌ببینند، تمرین دیدن حسنات در جامعه است. بایستی نیمه پر لیوان را هم ببینیم؛ تولید چنین آثاری و مشارکت مردم در ساخت فیلم‌های کوتاه با موضوع حسنات همان نیمه پر لیوان را دیدن است.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>