سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۵ در ۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

بانوی قهرمان کاراته کا مهمان «باصبح» شبکه دو/ اعلام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش

ba-sobh

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی امروز در برنامه «باصبح» حضور یافت.

به گزارش سوره سینما ، سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو مهمان فردای برنامه «باصبح» را معرفی و بیان کرد: حمیده عباسعلی بانوی کاراته کای کشورمان فردا در استودیو «باصبح» حضور خواهد یافت.

عباسعلی نخستین زن ایرانی است کشورش را به مدال جهانی کاراته رسانده است. او در رقابت های جهانی آلمان موفق شد مدال نقره جهان را کسب کند؛ مدالی که نخستین مدال تاریخ کاراته بانوان ایران محسوب می شد.

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی با حضور در برنامه «باصبح» گفت و گوی گرمی را با روا آغاز و در ابتدای برنامه از سحرخیزی خود صحبت کرد و گفت: هر روز با صدای اذان از خواب بیدار می شوم، معمولا سحرخیزم و صبحانه را در محل کار می خورم. روزی که انسان گره از کار کسی باز کند و مفید باشد حال خوبی دارد؛ در غیر این صورت خستگی آن روز بیشتر خواهد شد.

سطح باسوادی قبل و بعد از انقلاب

باقرزاده در این بخش از برنامه به ذکر چندین آمار در حوزه سوادآموزی پرداخت و بیان کرد: قبل از انقلاب ۴۰ درصد از بچه ها توانایی به اتمام رساندن مقطع ابتدایی را داشتند؛ در واقع ۷۰ درصد به مدرسه دسترسی و برای ۳۰ درصد امکان رفتن به مدرسه وجود نداشت، به طورکل ۵۲ درصد افراد زیر ۵۰ سال بی سواد بودند، این رقم در مناطق روستایی و بین زنان به ۷۵ درصد هم می رسید. این در حالی است که هم اکنون ۹۹ درصد کودکان ۶ ساله ما وارد مدرسه می شوند و ۹۵ درصد آنها دوران ابتدایی را پایان می رسانند.

برنامه های آینده نهضت سوادآموزی

باقرزاده در پایان گپ و گفت امروز برنامه های پیش روی نهضت سواد آموزی را ارائه کرد و گفت: ما سه رویکرد اصلی را در برنامه ها انتخاب کرده ایم یکی انعطاف در زمان شروع، طول سال تحصیلی، پایان آن و حتی مکان تحصیل است؛ دومی حداکثر مشارکت افراد و خانواده هایشان همچنین دستگاه های دولتی و در نهایت حداکثر سودمندی و شناخت نیازهای افراد.

آخرین صحبت های معاون وزیر جواب دادن به دو سوال روا بود، اول این که برنامه پنج سال آینده اش کار کردن است و فردا صبح که از خواب بیدار می شود امیدوار است هیچ کودکی خارج از مدرسه نباشد.