سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ دی ۱۳۹۵ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«مادری»؛ روایت داستانی دخترانه در میان اهالی شهر یزد

madari1

رقیه توکلی کارگردان فیلم سینمایی «مادری» درباره چگونگی ساخت اولین فیلمش توضیح داد.

رقیه توکلی کارگردان فیلم سینمایی «مادری» در این زمینه به سوره سینما گفت: داستان فیلم «مادری» از روایتی عاشقانه، دخترانه برخوردار است که تقریبا هر زنی با قصه آن ارتباط برقرار می کند. فیلم در عین حالی که نگاه فمینیستی ندارد اما روحیات زنانه را به تصویر می کشد.

او ادامه داد: زمانی که فیلم نامه این فیلم را می نوشتم به شخصه درگیری و دلمشغولی های دخترانه داشتم و با بسیاری از دوستان و آشنایان که درگیر احساسات زنانه خود بودند در ارتباط بودم و به همین منظور از این احساسات به خوبی توانستم در فیلم نامه استفاده کنم.

madari2

توکلی در مورد لوکیشن فیلم «مادری» توضیح داد: متولد یزد هستم و با کوچه پس کوچه های این شهر به خوبی آشنا هستم؛معتقدم یزد از جاذبه های تصویری بالایی برخوردار است و همچون شهرک سینمایی می ماند .از آنجایی که یزد شهر مادری من است؛تمام فیلم های کوتاهم را دراین شهر ساختم اگر من در یزد فیلم نسازم پس چه کسی بسازد؟

وی با بیان اینکه در فیلم «مادری» استفاده ابزاری از شهر نشده گفت: برخی از فیلمسازان در فیلم هایشان به شهر نگاه توریستی دارند ما در این فیلم چنین نگاهی نداشتیم. اما یکی از حسن های فیلم مادری این است که از تعدد لوکیشن وماجرا برخوردار است و یک فیلم آپارتمانی به حساب نمی آید.

madari3

توکلی همچنین جشنواره فیلم فجر را مهمترین رویداد سینمایی کشور دانست و گفت: از وقتی دانشجوی رشته سینما بودم مخاطب پرو پاقرص این فستیوال بودم و چقدر خوشحالم که امسال فیلمم متقاضی حضور در این رویداد مهم سینمایی است که از نوجوانی آن را دنبال می کردم.

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی از بازیگران این فیلم هستند که به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در شهر یزد جلوی دوربین رفته است.

داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.

madari4

برخی از عوامل تولید «مادری» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: رقیه توکلی، تهیه‌کننده: سیاوش حقیقی، سرمایه‌گذار و مجری طرح: حمیدرضا صالحیه‌یزدی، موسسه فرهنگی هنری توسعه آسمان هنر (گروه مارلیک)، عکاس: محمدهادی آخوندی ،مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر تولید: سیدحسین هادیان‌فر، تدوین: هایده صفی‌یاری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سیدروزبه سجادی‌حسینی، صدابردار: محمد شیوندی، موسیقی: ستار اورکی، طراح و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، جلوه‌های ویژه: امیر سحرخیز، اتالوناژ: نیما دبیرزاده، طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح صحنه: محمود کشفی‌پور، ، جانشین تولید: علی‌محمد منتظری هدش، ترجمه فیلم: حسن شرف‌الدین، مدیر تدارکات: حسن محمدی و علی حصاری، مدیر رسانه‌ای: سیدمحمدصادق لواسانی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>