سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب
خردمند در گفتگو با سوره سینما:

«مهمان داریم» تجربه‌ای است که از آن یاد خواهم کرد/ انتقاد از وضعیت تئاتر

آهو خردمند حضور در فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را تجربه‌ای به یادماندنی دانست.

آهو خردمند حضور در فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را تجربه‌ای به یادماندنی دانست.

آهو خردمند بازیگر با سابقه سینما به تازگی بازی در فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را به پایان رسانده است. وی درباره تجربه با این کارگردان و پرویز پرستویی به عنوان بازیگر روبه رویش به سوره سینما گفت: نقش من در این فیلم با تجربه‌های قبلی‌ام متفاوت است. هرچند نقش یک مادر فداکار است که بارها دیده‌ایم ولی این کاراکتر ویژگی‌های مختص به خود را دارد. در برخی صحنه‌ها چند حس مختلف را باید اجرا می‌کردم. سعی کردم از پس این کار به خوبی بربیایم.

وی افزود: این اولین تجربه همکاری من با محمدمهدی عسگرپور بود. بسیار از این تجربه راضی‌ام. دقت زیاد ایشان و راهنمایی‌های به موقعشان به بازیگر کمک می‌کند. به هر حال بعضی وقت‌ها بازیگر حواسش نیست حس غلطی را بازی می‌کند، عسگرپور کاملا حواسش جمع بود و با یک یادآوری به موقع به کمک بازیگر می‌آمد.

بازیگر «ستاره بود» درباره تجربه همبازی بودن با پرویز پرستویی گفت: پرستویی بازیگر توانایی است. اولین بار بود همبازی بودیم. سعی می‌کردیم در مورد بازی‌مان با هم حرف بزنیم و به مفاهمه برسیم. گفتگوها و تمرین‌ها قبل از فیلمبرداری یک سکانس بین ما بود و به نوعی هماهنگ بودیم.

خردمند افزود: فکر می‌کنم «مهمان داریم» تجربه‌ای بود که همیشه از آن یاد خواهم کرد. من  بعد از فیلمبرداری هر سکانس دنبال این نیستم که پلان‌های گرفته شده را ببینم. معمولا بازیگران به این کار مشتاق هستند. با این همه فکر می‌کنم کار خوبی ارائه کرده‌ام. هر چند معمولا آدم بعد از دیدن فیلم و مدت‌ها بعد از آن با خودش می‌گوید کاش در این صحنه این کار کرده بودم. به هر حال این کاش‌ها همیشه هست.

بازیگر «زخم شانه حوا» که چندی پیش قصد کارگردانی تئاتر را داشت در این‌باره توضیح داد: برای اجرای نمایش «شایعات» خیلی اذیت شدم. یک بلاتکلیفی در روند دریافت مجوز اجرای تئاتر وجود دارد. یک متن را برای دریافت مجوز ارائه می‌کنی مدتی می‌گذرد جوابی به آدم نمی‌دهند. وقتی می‌خواهم کار تئاتر کنم پیشنهادهای بازی را رد می‌کنم با این شرایط که مسئولین تئاتر مدت‌ها آدم را پشت در نگاه می‌دارند زندگی بازیگر مختل می‌شود.

وی گفت: انگار حرف آدم را نمی‌فهمند. در همه جای دنیا رسم این است که شما درخواست اجرای یک نمایشنامه را ارائه می‌کنی بعد از مدتی تماس می‌گیرند و یک پاسخ شفاف ارائه می‌دهند در مملکت ما رسم چیز دیگریست. شاید باید آنقدر پیگیری کنی تا بالاخره نتیجه بدهد اما من عادت ندارم پشت در بنشینم منتظر جواب. به همین خاطر قید اجرای آن نمایش را زدم.

این بازیگر درباره پیشنهادهای تلویزیونی گفت: معمولا از بین ۸ پیشنهاد فقط یکی به در بخور است. تله فیلم‌ها به موقع دستمزد بازیگر را پرداخت نمی‌کنند. ۱۰ روز برای یک تله فیلم وقت می‌گذاری ۸ ماه باید زمان بگذاری تا دستمزدت را دریافت کنی. معمولا بعد از یک فیلم سنگین مثل «مهمان داریم» پیشنهاد سریال قبول نمی‌کنم. معمولا دو سال یک بار سریال بازی می‌کنم. البته اول می‌سنجم ببینم کارگردان و بازیگران رو به رویم چه کسانی هستند.

آهو خردمند بازیگر با سابقه سینما به تازگی بازی در فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را به پایان رسانده است. وی درباره تجربه با این کارگردان و پرویز پرستویی به عنوان بازیگر روبه رویش به سوره سینما گفت: نقش من در این فیلم با تجربه‌های قبلی‌ام متفاوت است. هرچند نقش یک مادر فداکار است که بارها دیده‌ایم ولی این کاراکتر ویژگی‌های مختص به خودش را دارد. در برخی صحنه‌ها چند حس مختلف را باید اجرا می‌کردم. سعی کردم از پس این کار به خوبی بربیایم.

وی افزود: این اولین تجربه همکاری من با محمدمهدی عسگرپور بود. بسیار از این تجربه راضی‌ام. دقت زیاد ایشان و راهنمایی‌های به موقعشان به بازیگر کمک می‌کند. به هر حال بعضی وقت‌ها بازیگر حواسش نیست حس غلطی را بازی می‌کند، عسگرپور کاملا حواسش جمع بود و با یک یادآوری به موقع به کمک بازیگر می‌آمد.

بازیگر «ستاره بود» گفت: وی درباره تجربه همبازی بودن با پرویز پرستویی گفت: پرستویی بازیگر توانایی است. اولین بار بود همبازی بودیم. سعی می‌کردیم در مورد بازی‌مان با هم حرف بزنیم و به مفاهمه برسیم. گفتگوها و تمرین‌ها قبل از فیلمبرداری یک سکانس بین ما بود و به نوعی هماهنگ بودیم.

خردمند افزود: فکر می‌کنم «مهمان داریم» تجربه‌ای بود که همیشه از آن یاد خواهم کرد. من خیلی بعد از فیلمبرداری هر سکانس دنبال این نیستم که پلان‌های گرفته شده را ببینم. معمولا بازیگران به این کار مشتاق هستند. با این همه فکر می‌کنم کار خوبی ارائه کرده‌ام. هر چند معمولا آدم بعد از دیدن فیلم و مدت‌ها بعد از آن با خودش می‌گوید کاش در این صحنه این کار کرده بودم. به هر حال این کاش‌ها همیشه هست.

بازیگر «زخم شانه حوا» که مدتی پیش قصد کارگردانی تئاتر را داشت در این‌باره توضیح داد: برای اجرای نمایش «شایعات» خیلی اذیت شدم. بلاتکلیفی در روند دریافت مجوز اجرای تئاتر وجود دارد. متن را برای دریافت مجوز ارائه می‌کنی مدتی می‌گذرد جوابی نمی‌دهند. وقتی می‌خواهم کار تئاتر کنم پیشنهادهای بازی را رد می‌کنم با این شرایط که مسئولین تئاتر مدت‌ها آدم را پشت در نگاه می‌دارند زندگی بازیگر مختل می‌شود.

وی گفت: انگار حرف آدم را نمی‌فهمند. در همه جای دنیا رسم این است که شما درخواست اجرای یک نمایشنامه را ارائه می‌کنی بعد از مدتی تماس می‌گیرند و یک پاسخ شفاف ارائه می‌دهند در مملکت ما رسم چیز دیگری است. شاید باید آنقدر پیگیری کنی تا بالاخره نتیجه بدهد اما من عادت ندارم پشت در بنشینم منتظر جواب. به همین خاطر قید اجرای آن نمایش را زدم.

این بازیگر درباره پیشنهادهای تلویزیونی گفت: معمولا از بین ۸ پیشنهاد فقط یکی به درد بخور است. تله فیلم‌ها به موقع دستمزد بازیگر را پرداخت نمی‌کنند. ۱۰ روز برای یک تله فیلم وقت می‌گذاری ۸ ماه باید زمان بگذاری تا دستمزدت را دریافت کنی. معمولا بعد از یک فیلم سنگین مثل «مهمان داریم» پیشنهاد سریال قبول نمی‌کنم. معمولا دو سال یک بار سریال بازی می‌کنم. البته اول می‌سنجم ببینم کارگردان و بازیگران رو به رویم چه کسانی هستند.

فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور با بازی پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی و …. محصول حوزه هنری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>