سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

یادداشت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم»

tabesh-khiaban41

علیرضا تابش درباره فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» در یادداشتی انسانیت، آرامش، تعقل و اندیشمندانه زیستن را از ویژگیهای این اثر برشمرده است.

به گزارش سوره سینما ، در متن این یادداشت آمده: انسانیت، آرامش، تعقل، اندیشمندانه زیستن و از همه مهمتر دوری از زخمهای کهنه انتقامجویی از ویژگیهای بارز و ارزشمند فیلم شریف و وجیه «خانه ای در خیابان چهل و یکم» است.

داستان سه مادر در خانواده اى بحران زده که نقش مادرانه ى زنِ باتدبیر ایرانى در آن پر رنگ مى شود.فیلم فضای روانشناسانه و اخلاقی پیچیده‌ای دارد و بازیگران توانمند زن این فیلم هم امتیاز دیگری برای آن هستند.

فیلمنامه سخت، محققانه و زیبای این اثر در کنار تسلط کارگردان جوان و آینده دار آن، نویدبخش جریانهای بدیع فرهنگی در عرصه سینمای نوین ایران است. حمیدرضا قربانى فیلمساز کاربلدى که تجربه ساخت اولین فیلم سینمایى اش را سال ٩۴، پشت سر گذاشت و امیدوارم فیلم دومش را نیز تدارک ببیند و زودتر کلید بزند.

پارسال وقتی فیلمنامه ى «خانه ای در خیابان چهل و یکم»  را خواندم ، باتوجه به سوابق کارگردان و تهیه کننده فیلم ، یقین داشتم که با فیلمی متفاوت و انسانى در سبد فیلمهای سینمایی سال روبرو خواهیم شد. مجموعه ای از هنرنمایی بهترینهای سینمای ایران در پشت و جلوی دوربین، مخاطب این فیلم تاثیرگذار را بیش از پیش به نسل تازه نفس سینماى کشورمان امیدوار می کند.

بنیاد سینمایى فارابى سال گذشته و امسال از تعدادى فیلم اول حمایت کرد و از جمله در ساخت فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» مشارکت داشت. خوشحالم که اکران این فیلم در سینماها آغاز شد اما کاش در شرایطی مناسب تر و تعداد بیشترى از سالنهای سینما این فیلم نمایش داده می شد.

خرسندم که تیم جوان، یکدل و باصفای این فیلم توانسته اند حرف برآمده از دلشان را بر عمقِ جان مخاطب بنشانند و امیدوارم مخاطبان در تهران و شهرستانها این فیلم را در فضایى مطلوب تماشا کنند، برای تمام عزیزان دست اندرکار این فیلم توفیقات روزافرون را از درگاه خداوند منان آرزومندم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>