سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

تشکر معصومه ابتکار از رییس رسانه ملی در برنامه «باصبح»/ رونمایی از تیتراژ با صدای محمدرضا مقدم

basobh-ebtekar

دکتر ابتکار گفت: با توجه به نقش پررنگ رسانه ملی تشکر می‌کنم از اینکه علی الخصوص با حضور آقای علی عسگری توجه به محیط زیست بیشتر شده، البته هنوز هم جای کار هست.

به گزارش سوره سینما ، سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو مهمانان فردای برنامه را معرفی کرد و گفت: محمدرضا مقدم خواننده تیتراژ «باصبح» با حضور خود در برنامه برای اولین بار این قطعه را اجرا خواهد کرد. مهمان دیگر ابراهیم عطایی دونده ای است که از ده سال پیش تا کنون نخوابیده است.

معاون رییس جمهور در استودیو «باصبح»

دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با حضور خود در برنامه امروز «باصبح» بیان کرد: ما دولت زنان از صبح های خیلی زود و مواقع مسافرت از سحر بیدار و تا آخر شب درگیر کار هستیم؛ بنا به اقتضای شغلی، خانواده ام از بسیاری ارتباطات عادی خانوادگی  محرومند اما همگی کمک حال من هستند چرا که زمینه فعالیتی من یک کار جمعی در خانواده، محل کار، سازمان حفاظت از محیط زیست و جامعه محسوب می شود. مدت هاست آشپزی نکرده ام خیلی دلم تنگ می شود برای غذا پختن. مدت هاست که حتی جمعه ها هم مشغله دارم. البته همراهی خانواده بسیار خوب است. مادرم کمک های زیادی به من. اگر آدمی به کار خود علاقمند باشد و بداند گام هایی که برای مردم برمی دارد در جهت خیرخواهی است سختی ها می گذرند.

لزوم مشارکت های مردمی در مباحث زیست محیطی

او ادامه داد: موضوع محیط زیست با مردم سرو کار دارد و ما نمی توانیم منافع و حقوق مردم (حقوق شهروندی) آنان را نادیده بگیریم. ما حق داریم برای زندگی، نفس کشیدن و… از محیطی سالم برخوردار باشیم اما در همین راستا مسئولیت هایی نیز داریم، کسانی که در قانون گذاری و اجرا ونظارت مسئولیت هایی دارند می بایست وظایف خود را به خوبی انجام دهند، البته نقش مردم هم در این بین مهم است. محیط زیست موضوعی است که مسائل آن صرفا با یک دستور ورفتار دولتی حل نخواهد شد. بنابراین نیازمند مشارکت جدی مردم است.

پایش و کنترل مستمر از جمله وظایف سازمان محیط زیست

ابتکار خاطر نشان کرد: در یک شهر یازده میلیونی (روزهای تهران) باید مواردی رعایت شوند که در روستا ها وشهرهای کوچک الزامی به رعایت آنها نیست اما در کلان شهرها نظم دیگری را باید مدنظر داشت. پایش و کنترل مستمر از جمله وظایف سازمان محیط زیست است. ما ویژه فصل زمستان پایشی ضربتی و کنترلی را انجام داده ایم که تاکنون بیش از ۱۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان تهران را کنترل کرده و به بسیاری اخطار داده شده است. آلودگی محیط یعنی صدمه ای به طبیعت که حق عمومی محسوب می شود؛ به طوری که حتی ایجاد آلودگی یک ماشین بدون معاینه فنی اجحاف در حق تک تک شهروندان است.

قانون هوای پاک، مصوبه مجلس شورای اسلامی

او افزود: تقریبا از اوایل دولت، ما در زمینه هوای پاک روی لایحه ای کار کردیم، که این لایحه ای روزآمد باشد تا مقررات لازم را برای تمام کسانی که در یک شهر فعال هستند اعم از بحث توزیع سوخت، منابع متحرک یعنی خودروها، رفتن به سمت استفاده از خودروهای پاک و حمل و نقل عمومی، صنایع و معادن اطراف وداخل شهرا، کوتاه کردن سن معاینه فنی به ۲ تا ۳ سال، پرداختن به بحث گرد و غبار برای اولین بار و… اجرایی شوند. این قانون، قانون پیشرویی است و آماده برای ارائه در صحن علنی مجلس است.

اقدامات سه ساله سازمان حفاظت محیط زیست

ابتکار تأکید کرد: ما در این سه سال برنامه (کاهش آلودگی هوا) را مجدد در دستور کار دولت قرار دادیم که به طور مرتب بررسی، بازنگری و تصویب شد و سازوکار مدیریتی یکپارچه آن را فعال کردیم. در حال حاضر ۸کلان شهر برنامه کاهش آلودگی هوا دارند. اولین کار دولت تلاش برای ارتقای کیفیت سوخت یعنی بنزین که مهمترین سوخت مصرفی کلان شهر هاست بوده است. طبق تأکیدات رییس جمهور به جایگاه های سوخت توجه ویژه ای شده تا کسی تخطی نکند. خوشبختانه میزان بنزن ها به حداقل رسیده است. کیفیت گازوییل بهتر شده، میزان مصرفی مازوت در نیروگاه ها به ۵ درصد خواهد رسید و گاز طبیعی جایگزین آن می شود.

قرار بود تولید خودرو ها در ایران از سال ۸۶ بر اساس استانداردهای یورو ۲۰۰۴ باشد که متأسفانه این اتفاق تا سال ۹۲ رخ نداد در دولت یازدهم با مهندس نعمت زاده همکاری بسیار خوبی را شروع کردیم و تمام خودروسازان استاندارد یورو ۲۰۰۴ را اجرا کردند. در ضمن از تمام خطوط تولید خودرو در ایران بازرسی صورت می گیرد هر کجا که همخوانی با استاندارد وجود نداشته باشد، خودروها نمره گذاری نخواهند شد. تمام موتور سیکلت ها از تاریخ ۱/۷/۹۵ انژکتوری شدند. خودروهای فرسوده از رده خارج و اوراق می شوند.

تشکر ویژه از دکتر علی عسگری

او بیان کرد: از رسانه ملی و در کل تمام رسانه ها تشکر می کنم، بحث رسانه بسیار مهم است چراکه به موضوع محیط زیست، فرهنگ  ورفتار مردم و اینکه ما چگونه می توانیم مردم را در موضوع محیط زیست پای کار بیاوریم توجه می شود تا در واقع مردم بخشی از مشکل نباشند بلکه راه حل باشند. بنابراین با توجه به نقش پررنگ رسانه ملی از آن تشکر می کنم علی الخصوص با حضور آقای علی عسگری توجه به محیط زیست بیشتر شده، البته هنوز هم جای کار هست.

ابتکار در پایان اظهار کرد: برنامه من برای  ۵سال آینده خودم ادامه به کار و فعالیت و انجام کارهای ذوقی است.

برنامه ۵ساله محیط زیست: اگر برنامه هایی که دولت تدوین و مجلس به عنوان قانون مصوب کرده با اراده اجرا شوند و مشارکت و همکاری مردم هم لحاظ شود وضعیت بهتری خواهیم داشت. هرچند که روند جهانی هم در این زمینه نگران کننده است.

امیدوارم فردا که از خواب بیدار می شوم انشاءالله با قوت و روحیه ای خوب بتوانم به مردم خدمت کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>