سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۵ در ۹:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان دهمین جشنواره فیلم «رویش» معرفی شدند/ مومنی‌شریف: سینمای ایران با نام فیلمسازان جوان «رویش» آشنا است

ekhtetamieh-ruyesh-1

برگزیدگان بخش‌های مختلف دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» شامگاه پنجشنبه ۳۰ دیماه در آئین اختتامیه این جشنواره اعلام، تجلیل و تقدیر شدند.

به گزارش سوره سینما ، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با حضور جمع کثیری از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و سینماگران و شرکت‌کنندگان در این جشنواره، پنجشنبه ۳۰ دی ماه در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» که پنجشنبه ۳۰ دی ماه در محل سینما آفریقا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که به ما و همکارانمان توفیق داد تا به رغم تمام مشکلات موجود، دهمین دوره جشنواره رویش را همچون سال های گذشته، با شکوه برگزار کنیم.

مومنی‌شریف: سینمای ایران با نام فیلمسازان جوان «رویش» آشنا است

وی ادامه داد: اگر انگیزه قوی و تلاش‌های حوزه هنری خراسان رضوی نبود، این جشنواره نیز برگزار نمی شد. همچنین اگر پیگیری های حجت الاسلام پژمانفر؛ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نبود، این جشنواره در مشهد مقدس برگزار نمی‌شد.

مومنی با تاکید بر این که جشنواره رویش، جشنواره مهمی است، تصریح کرد: در این ۱۰ دوره از جشنواره، فیلمسازان مهمی را به سینمای ایران معرفی و اضافه کرده ایم و سینمای ایران با نام فیلمسازان جوان این جشنواره آشنا است.

ekhtetamieh-ruyesh-2

مومنی گفت: خدا را شکر می کنیم که این جشنواره در کنار امام جان ها، امام علی ابن موسی رضا(ع)، پناه و مونس و مایه برکت و الهام هنرمندان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری همچنین ایجاد تمدن نوین اسلامی را بدون پرداخت به فضاهای فرهنگی ناممکن دانست و ضمن تشکر از مسئولان فرهنگی که در استان‌های مختلف در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی تلاش می کنند ، عنوان کرد: عزت از سوی خدا است و اگر می‌خواهیم هنری جاودانه داشته باشیم و جاودانه شویم، باید از خدا بجوییم؛ کلام پاک که از عقیده پاک نشات می گیرد به سمت خدا می رود و تنها عمل پاک است که مورد قبول خدا قرار می گیرد.

وی همچنین تشکر ویژه ایی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای همراهی جشنواره «رویش» به عمل آورد.

برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره «رویش»

برگزیدگان بخش های مختلف دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» به شرح زیر معرفی شدند:

بخش مدافعان حرم

در بخش مدافعان حرم دیپلم افتخار و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم‌های «ننه هما» اثر داوود جلیلی؛ «دست های کوچک» اثر مهدی خروشی؛ «حذف کامل» اثر محمد علی رخشانی و «باز هم سکوت» اثر راضیه سراجی رسید.

ekhtetamieh-ruyesh-4

در همین بخش، دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «پسرم»ساخته محمد مهدی خالقی اهداء شد.

بخش شعار سال

در بخش شعار سال نیز تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «عروس وامنان» اثر فاطمه مرزبان تعلق گرفت.

بخش جوانه‌ها

همچنین در بخش جوانه ها (پویانمایی) تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «لایت سایت» ساخته سید مسلم طباطبایی تعلق گرفت.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش جوانه ها (مستند) نیز برای فیلم «چاق؛ کچل؛ سبیلو»اثر محسن نجفی مهری اهداء شد.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز برای فیلم «خانه سفید» ساخته ارسطو مفاخری در بخش جوانه ها (داستانی) اهداء شد.

دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش جوانه‌ها (داستانی) نیز برای فیلم «قاچار»اثر امیر امیریان کاظمی اهداء شد.

بخش ملی (پویانمایی)

در بخش ملی(پویانمایی) تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «آنتراکت» محمد رضا خردمندان تعلق گرفت.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش ملی (پویانمایی) به فیلم «مجلس آینه» اثر وحید کیارسی رسید.

در این بخش تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «جنگ جهانی سوم» اثر عبدالامیر سبیعی اهداء شد.

دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش ملی (پویانمایی) نیز برای فیلم «هراس» اثر جلال نعیمی اهداء شد.

بخش ملی (مستند)

در بخش ملی (مستند) تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «تشریفات خصوصی» ساخته سجاد ایمانی اهداء شد.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی این بخش نیز برای تحقیق فیلم «مرز مه آلود» اثر آبتین حسینی اهداء شد.

در همین بخش تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «تصویربردار» فیلم «راه بی عبور» محمد رضا حافظی رسید.

دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش ملی (مستند) نیز به فیلم «راه بی عبور» محمد رضا حافظی رسید.

ekhtetamieh-ruyesh-3

بخش ملی (داستانی)

در بخش ملی (داستانی) تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «جایی برای آرامش» اثر جمیل عامل صادقی اهداء شد.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی همین بخش نیز برای فیلمنامه نویسان«نسبت خونی» اثر امیری دوماری؛ داوودی؛ پورامیری اهداء شد.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی این بخش نیز به فیلم «نسبت خونی» ساخته فرید سجادی حسینی رسید.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی بخش ملی (داستانی) برای تصویربردار فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز»، داود رحمانی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «جایی برای آرامش» ساخته یوسف یزدانی در بخش ملی (داستانی) اهداء شد.

بخش جایزه بزرگ

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی این بخش به فیلم «یک آن» به تهیه کنندگی نقی نعمتی رسید.

تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم «تشریفات خصوصی» به تهیه کنندگی سجاد ایمانی تعلق گرفت.

همچنین تندیس جشنواره؛ دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی این بخش به فیلم «آنتراکت» به تهیه کنندگی محمد رضا شفا اهداء شد.

دهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش، پس از نمایش آثار، برگزاری کارگاهها و نشستهای تخصصی و با معرفی برگزیدگان و اهداء جوایز در مراسم اختتامیه، به کار خود پایان داد.

همچنین یازدهمین دوره جشنواره فیلم رویش، بنا به گفته‌های سید جواد رفائی؛ دبیر اجرایی دهمین جشنواره رویش، به شکل بین المللی و همچنین با پذیرش آثار بلند سینمایی با محوریت دین، فعالیت خود را آغاز کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>