سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۵ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد:

نخستین پردیس سینمایی اصفهان تا پایان بهمن افتتاح می‌شود/ برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۲ هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور تا پایان ۹۶

4bagh1

رئیس و مدیران سازمان سینمایی حوزه هنری از سینماهای اصفهان بویژه، روند بازسازی و تجهیز نخستین پردیس سینمایی اصفهان با نام «چهار باغ» بازدید کردند و از نزدیک سیر عملیات بازسازی و توسعه این پردیس بزرگ سینمایی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، محمد حمزه زاده پس از بازدید از سالن های سینمایی «سپاهان»، «فلسطین»، «سینما ساحل» و پردیس سینمایی «چهار باغ» ضمن بررسی مراحل آماده سازی و بازسازی پردیس سینمایی «چهار باغ» با ۴ سالن سینمایی در جمع مدیران و همکاران حوزه هنری عنوان کرد: زمینه‌های فعالیت فرهنگی در مرکز استان اصفهان بسیار فراهم‌تر از شهرهای دیگر است و مانند بذری است که در اصفهان به بار نشسته است، بسیاری از شهرها و شهرستان‌های ایران از نظر تراکم سینما کمتر از اصفهان نیستند اما مجموعه‌ای از فضاهای مخروبه و بلااستفاده است و این نشان می‌دهد داشتن یک ملک یا سالن سینمایی برای توسعه فرهنگ سینماروی در آن شهر ملاک نیست بلکه توجه مسئولان فرهنگی شهر در فراهم شدن شرایط سینماسازی و بازسازی سینماها نیز مهم است.

وی افزود: در اصفهان توجه به پیگیری‌های استاندار، شهردار، مجموعه شورای شهر و مسئولان فرهنگی استان به امر توسعه زیرساخت‌های سینمایی، سبب سرعت گرفتن روند بازسازی و احیای سالن‌های سینمایی مخروبه این شهر شده است اما نکته‌ مهم این است که این سالن‌ها در اختیار چه کسانی است؟ و حوزه هنری سالن «سینما ایران» و «فلسطین» را از زیر تیشه و کلنگ مالک قبلی آن خارج کرده و با همت مسئولان امروز به سالن‌های مجهز سینمایی تبدیل شده است.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری مالکیت فضاهای سینماهای کل کشور به حوزه هنری تصریح کرد: حوزه هنری تاکنون ثابت کرده است که سالن‌های سینمایی که در اختیارش قرار می‌گیرد را به نفع توسعه فضای فرهنگی کشور و شهرها آباد می‌کند.

وی با اشاره به لازمه وجود اعتبارات و منابع کافی برای بازسازی و احیای سالن‌های سینمایی بیان کرد: در اصفهان فعالان حوزه صنعت و تجارت در کنار همت مسئولان حوزه هنری و متولیان فرهنگی شهر به میدان آمدند و بخشی از منابع اعتباری بازسازی فضاهای سینمایی را تامین کردند که این هنرشناسی اهالی صنعت و سیاست اصفهان قابل قدردانی است.

حمزه‌زاده با بیان اینکه وقتی ما می‌گوییم مردم باید به سینماها بیایند، پس باید عزت و احترام آنها حفظ شود و فضاهای سینمایی مطابق شان آن‌ها فراهم شود، اضافه کرد: در ۸ ماه نخست امسال بالغ بر ۴ هزار صندلی به سالن‌های سینماهای کشور اضافه شده است و در تلاش هستیم که تا پایان سال ۹۶ این تعداد را به ۱۲ هزار صندلی برسانیم که این مهم سبب توسعه فرهنگی در فضاهای شهری می‌شود.

وی درباره وضعیت حقوقی سینما «ایران»  شهر اصفهان نیز خاطرنشان ساخت: روند حقوقی سینما ایران به طور کامل انجام شده و اکنون در آستانه تعیین تکلیف نهایی است و به زودی مالکیت آن به حوزه هنری واگذار می‌شود و همانند سینما فلسطین اصفهان بازسازی و در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

4bagh3

محمود کاظمی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز نیز در این نشست درباره بازسازی سینما ساحل بیان کرد: اکنون درحال برنامه‌ریزی برای بازسازی و تجهیز سالن سینما ساحل اصفهان هستیم که با توجه به فضای متفاوتی که با دیگر سینماهای اصفهان دارد بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تجهیز نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار اواخر اردیبهشت ۹۶ آغاز می‌شود.

وی درباره عملیات بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان گفت: بیشترین هزینه انجام شده مراحل بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ، صرف استحکام بخشی و مقاوم سازی سازه شده است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در خصوص پردیس سینمایی اصفهان خاطرنشان ساخت: این فضای سینمایی محصول بازسازی و استحکام‌بخشی و توسعه بر روی پیکره سینما خانواده است که پردیس سینمایی چهارباغ نام گرفته و دارای ۴ سالن سینمایی با ظرفیت ۷۸۰ صندلی است که در طبقه نخست آن یک سالن سینمایی با ۴۳۰ صندلی و در طبقه دوم ۲ سالن سینمایی با ظرفیت ۱۳۰ صندلی و یک سالن با ظرفیت ۸۰ صندلی و فضای کتابخانه و نمازخانه و مجهز به سیستم اطفای حریق و سایر امکانات جانبی است.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های سینمایی در کشور گفت: معضل کمبود سالن استاندارد یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینما برداشت. بسیاری، یکی از دلایل عمده قهر تماشاگر از سینما را کیفیت نامطلوب سالن‌های سینمایی می‌دانند.

وی ادامه داد: به طور قطع استانداردسازی و بازسازی و نوسازی سالن‌ها، در جذب مخاطب و مشارکت بیشتر مردم تاثیر دارد چرا که آمارها، افزایش چشمگیر مخاطبان در سالن‌های بازسازی شده را نشان می دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان ساخت: در شرایطی که بسیاری از بخش‌ها و سرمایه گذاران انگیزه کافی برای ورود به این عرصه را ندارند و مدام می‌شنویم که سالن‌های سینمایی پی در پی تعطیل می‌شوند یا تغییر کاربری می‌دهند حوزه هنری به اذعان اغلب مدیران و فعالان فرهنگی و سینماگران محکم و پرانرژی در این عرصه حضور دارد و نمونه‌اش همین سالن های در حال آماده سازی اصفهان هستند.

وی ضمن قدردانی از فعالان رسانه ای شهر اصفهان بخش عمده ایی از پیشرفت سریع  توسعه زیرساخت های سینمایی در این استان را در کنار همت مسئولان پتانیسل، همراهی و حمایت خوب رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: این پتانسیل می تواند به پیشرفت سینماهای اصفهان کمک کند و  وظیفه ام می‌دانم به اقتضای حوزه کاری ام از این عزیزان سپاسگزاری نمایم.

4bagh2

سهیل جهان بیگلری رییس هیات مدیره موسسه بهمن سبز در مورد بازسازی سینما خانواده گفت: این بازسازی ها با حداقل هزینه ممکن و حداکثر سرعت ممکن صورت گرفت. سالن های سینما ویژگی های دارند و بیشتر مکان هایی که سالن سینما خصوصی می سازند با هدف گرفتن امتیاز تجاری ساخته می شود از استانداردهای لازم برخوردار نیستند اما در اصفهان حرکاتی بسیار حساب شده انجام شده است.

رییس حوزه هنری اصفهان نیز با تقدیر از دفتر سینمایی حوزه هنری در پیشبرد بازسازی سینماهای اصفهان ابراز داشت: اصفهان بیش از این به سینما نیاز دارد، اگر ما حداقل استاندارد کشورمان را به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک سینما در نظر بگیریم، تنها شهر اصفهان ۳۰ سینما نیاز دارد، این در حالیست که در این شهر تنها ۱۰ سینما وجود دارد.
مهدی احمدی فر به مشکل تجمع سینماها در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در شهرستان ها و محلات اطراف اصفهان توزیع سالن های سینما را با شرایط بهتری داشته باشیم.

سید مصطفی حسینی مدیر سینمایی حوزه هنری استان اصفهان درباره پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان به خبرنگار تسنیم گفت: با همت حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره، موسسه سینمایی بهمن سبز و مشارکت شهرداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همراه اول، نخستین پردیس سینمایی اصفهان با نام پردیس چهارباغ بازسازی شده که اکنون این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و قرار است ۲۵ بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و هنرمندان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این سینما بر اساس آخرین فناوری‌های نوین سینمایی در زمینه صوت و تصویر ساخته شده است، گفت: تاکنون در این پروژه حدود ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط شهرداری اصفهان و مابقی توسط حوزه هنری و موسسه سینمایی بهمن سبز تامین شده است و تجهیزات نمایش آن نیز توسط سازمان سینمایی و موسسه سینماشهر تامین اعتبار شده است.

بر پایه این گزارش علی قربانی معاون اجرایی سازمان سینمایی حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری رئیس هیات مدیره مؤسسه بهمن سبز، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، محمود کاظمی مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز، محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره، محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره، احسان کاوه مدیر مرکز مطالعات تلویزیونی و انیمیشن سوره، سیدمحمد حسینی مدیر مرکز تولید متن سوره، محمدرضا رضاپور مدیر مرکز نقد و انتشارات،احسان کریم خانی مدیر راهبری فناوری اطلاعات ، مریم نقیبی مدیر واحد بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری و محدثه واعظی پور مدیر روابط عمومی موسسه بهمن سبز حمزه زاده را همراهی می کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>