سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
به همت سازمان سینمایی حوزه هنری صورت می‌گیرد؛

آغاز پروژه «استعدادیابی و سوژه‌یابی کارگاهی» در استان‌ها/ آذربایجان شرقی و غربی اولین میزبانان

jafar-hasani

سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور کشف استعداد فیلمسازی جوانان مناطق مختلف کشور پروژه «استعدادیابی و سوژه‌یابی کارگاهی» را در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل همزمان با دهه مبارک فجر از یازدهم بهمن ماه کلید می‌زند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ جعفر حسنی با اعلام این خبر افزود: حوزه هنری با داشتن مزیت شبکه ارتباطی مراکز استانی، می‌تواند به تولید آثاری با گستره جغرافیایی متنوع در کل کشور بپردازد و امکان دیده شدن و تولید اثر را به استعدادهای فیلمسازی غیرکلان شهرها بدهد. پروژه استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی با این دغدغه از سوی سازمان سینمایی کلید خورده است.

وی ادامه داد: تولید آثاری حرفه­ای و جذاب با داستانی بومی که بتواند فضای سینمای کشور را از داستان‌های خاص شهری روشنفکرزده این روزهایش نجات دهد ظرفیتی است که با اجرای این طرح و نخبه گرایی و کشف استعداد در مناطق و استان های مختلف میسر می شود.

مدیر توسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن تشریح این طرح خاطرنشان ساخت: افق نگاه این طرح جذب فیلمسازان مستعد استان ها و کشف آثار جدید است.آثاری که در آن‌ها نقش فیلمسازان بومی هر منطقه از مرحله ایده‌پردازی تا رسیدن به محصول نهایی کاملا برجسته بوده و نقش گروه حمایت کننده این پروژه، تنها هماهنگی داده‌ها و حمایت از تفکرات رخ داده خواهد باشد.

وی اجرای این طرح را گام اول مدیریت جدید سازمان سینمایی حوزه هنری در ارتباط با مراکز استانی و رصد توانمندی‌های آنها عنوان کرد و افزود: استفاده از فرهنگ عامه هر منطقه، قصه های فولکلور و ظرفیت های هنری و هویت فرهنگی مناطق؛ گسترش ظرفیت‌های تولیدی در استان‌ها، تمرکز زدایی از طریق توجه به قابلیت‌های نویسندگان و فیلمسازان هر منطقه، ایجاد پژوهشی کاربردی و هدفمند در شناخت پتانسیل‌های فیلمسازی هر منطقه و نیازهای مناطق مختلف مردم جهت استفاده گروه‌های مختلف فیلمساز از جمله اهداف این طرح ذکر شده است.

مدیرتوسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها اضافه کرد: پروژه استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی سازمان سینمایی حوزه هنری زیر نظر اعضای کمیته راهبری پروژه شامل: مدیرعامل موسسه سینمایی سوره، مدیر توسعه فعالیت‌های تصویری استان‌‌‌‌‌‌‌ها، نماینده باشگاه فیلم سوره، مدیر دفتر بهره‌وری و توسعه سازمانی سینمایی سوره می باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>