سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

انیمیشن «نورالدین» و ادامه مسیر موفق «دا»

nooroldin

کارگردان انیمیشن «نورالدین» با اشاره به استقبال مخاطبان از «دا» تولید انیمیشن «نورالدین» را به لحاظ اجرایی متفاوت با پروژه قبلی دانست.

کارگردان انیمیشن «نورالدین» با اشاره به استقبال مخاطبان از «دا» تولید انیمیشن «نورالدین» را به لحاظ اجرایی متفاوت با پروژه قبلی دانست.

میثم حسینی کارگردان مجموعه انیمیشن «نورالدین» درباره این پروژه به سوره سینما گفت: قبلا انیمیشن «دا» را با همکاری سینا عطائیان کارگردانی کرده بودم. بعد از تولید و پخش«دا» مسیری باز شد که تولید مجموعه «نورالدین» در ادامه آن است. «دا» خاطراتی از حاشیه جنگ بود ولی قصه «نورالدین» در متن جنگ اتفاق می‌افتد. تلویزیون و مخاطبان از «دا» استقبال کردند و همین مسئله و باز کردن فرهنگ کتابخوانی انگیزه‌ای مضاعف بود برای تولید «نورالدین». به هر حال «دا» اثر متفاوتی بود هنوز کسی به این شیوه کار نکرده است.

وی گفت: کتاب «نورالدین» یک کتاب معروف و پرمخاطب است. استقبال زیادی از آن شده است. بنابراین می‌توانست سوژه خوبی برای ادامه مسیر بعد از «دا» باشد. تبدیل کتاب به انیمیشن و پخش از تلویزیون مقدماتی می‌خواهد از جمله داراماتیزه کردن و فصل‌بندی بر اساس یک تایم تعریف شده. از فروردین سال ۹۱ مرحله تحقیق و پژوهش و فصل‌بندی کتاب را آغاز کردیم. این مجموعه تفاوت زیادی به لحاظ اجرایی با «دا» دارد. در توضیح این تفاوت باید به طراحی‌ها و نقاشی‌ها اشاره کنم که دیجیتال است.

حسینی گفت: کسی که کتاب را روایت می‌کند مرد است بنابراین ما برای انتخاب راویان سراغ مردان می‌رویم و برخلاف «دا» فقط از بازیگران استفاده نمی‌کنیم. سرداران جنگ، افراد فرهنگی و فرزندان شهدا نیز راوی «نورالدین» خواهند بود. راوی فقط کتاب را نمی‌خواند بلکه با تأثیرگذاری بیشتری قصه را روایت می‌کند. نه اینکه از راوی بخواهیم بازی کند بلکه سعی می‌کنیم از راوی بخواهیم با کتاب ارتباط بیشتری برقرار کند و مدت زمان بیشتری با قصه‌ای که می‌خواهد روایت کند دم‌خور باشد تا بتواند به نوعی این تأثیرگذاری را هنگام بازخوانی جلوی دوربین اجرا کند.

وی افزود: گروه تولید «نورالدین» را نیروهای جوان تشکیل می‌دهند. از تهیه‌کننده به خاطر فرصتی که در اختیار یک گروه جوان قرار داده است باید تشکر کرد. احتمالا این مسیر همانطور که گفتم ادامه پیدا خواهد کرد. مجموعه در نظر دارد سراغ کتاب‌ها و مستندات دیگر مثل انقلاب اسلامی هم برود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>