سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب
علیرضا زرین‌دست در گفتگو با «سوره سینما» عنوان کرد:

نمی توان تاثیرات جشنواره فجر را بر سینمای ایران نادیده گرفت/ امسال شانس حضور در جشنواره را نداشتم

zarin-dast

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار با سابقه سینمای ایران از علاقه‌اش به جشنواره فیلم فجر می‌گوید و اینکه امسال شانس حضور و رقابت را در این رویداد مهم سینمایی را ندارد.

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار با سابقه و حرفه ای سینمای ایران که این روزها مشغول فیلمبرداری از فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه تصویر شهر و بنیاد فارابی است در گفتگو با سوره سینما از علاقه اش به جشنواره فیلم فجر می گوید و اینکه امسال شانس حضور و رقابت را در این رویداد مهم سینمایی را ندارد.

زرین‌دست توضیح می دهد: جشنواره فیلم فجر همچون قطاری می ماند که در طی سی و پنج دوره برگزاری آن در ایستگاه های مختلف ایستاده و قطعا  تعدادی از فیلمسازان و عوامل فیلم این شانس را داشتند که در برخی ایستگاهها سوار این قطار شوند .

فیلمبردار فیلم «پری» به صحبت هایش ادامه داد: امسال با خانوم میلانی در فیلم «ملی و راههای نرفته اش» همکاری داشتم که این شانس با ما  نبود که به واسطه این فیلم سوار بر قطار جشنواره فیلم فجر شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت خود به اهمیت این رویداد سینمایی اشاره می کند و می گوید: جشنواره  فجر در این سالها متعالی بوده و نمی توانیم از تاثیرات مثبتی که طی این سالها بر سینمای ایران داشته  به راحتی بگذریم.

زرین‌دست ادامه می دهد: در واقع تمام امید فیلمسازان بعد از ساخته شدن فیلمشان این است که فیلمشان در جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف دیده شود و این دیده شدن است که شوق و انگیزه و رقابت را در میان فیلمسازان بیشتر می کند.

علیرضا زرین‌دست طی پنج دهه فعالیت مستمر در سینمای ایران یکی از برجسته ترین فیلمبرداران سینمای ایران به حساب می آید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>