سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر «قصه‌های مجید» تأیید صلاحیت شد/

باقربیگی: تصور مجید در بزرگسالی می‌تواند جذاب باشد

mehdi-bagher-beigi

مهدی باقربیگی بازیگر مجموعه خاطره انگیز «قصه های مجید» نامزد انتخابات شورای شهر اصفهان شده است.

مهدی باقربیگی بازیگر مجموعه خاطره انگیز «قصه های مجید» نامزد انتخابات شورای شهر اصفهان شده است.

سوره سینما-آبان عسکری: مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید در «قصه‌های مجید» خاطره مجموعه موفق کیومرث پوراحمد و تصویری که از نوجوان ایرانی در آن ارائه شد را در ما زنده می‌کند. هنوز به بازیگری فکر می‌کند و انتظار کارگردانی را می‌کشد که برای مجید در سی و چندسالگی نقش بنویسد. مجید این روزها با مجید دهه ۷۰ تفاوت های زیادی دارد، با او درباره دغدغه هایش حرف زدیم.

Ghesehaye Majid1

 این روزها مشغول چه کاری هستید؟ از بازیگری چه خبر؟

مهدی باقربیگی: وضعیت تولید در سینما و تلویزیون دچار افت شده و همه بازیگران به نوعی با این شرایط مواجه هستند. طبیعی است که به خاطر تولید کم، پیشنهادهای بازیگران هم کمتر می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر تمرکزم روی ادامه تحصیل است. به تازگی نامزد انتخابات شورای شهر اصفهان شده‌ام.

چه جالب. با چه انگیزه‌ای وارد این عرصه شده‌اید؟ صلاحیتتان تأیید شد؟

هنوز جواب کتبی تأیید صلاحیت نیامده است. اما کسانی که صلاحیت‌شان تأیید نشده است از طریق نامه با خبر شده‌اند که بتوانند اعتراض کنند و من جزو آن دسته نبوده‌ام. خب من فکر می‌کنم آدم باید از انرژی دوران جوانی‌اش استفاده کند. من۱۲ سال در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اصفهان کار کرده‌ام و از نزدیک با این مسائل آشنایی دارم. شهرداری بودجه زیادی دارد و من با خودم فکر کردم اگر وارد شورای شهر شوم می‌توانم از این بودجه و امکانات فرهنگی و هنری به نفع هنرمندان و فضای هنری اصفهان استفاده کنم.

آقای باقربیگی شما به بازیگری چطور نگاه می‌کنید. در واقع بازیگری کجای ذهنتان است؟

همیشه به بازیگری به عنوان یک هنر نگاه کرده‌ام. هر وقت گرفتار روزمرگی و یکنواختی زندگی می‌شوم واقعا بازیگری به کمکم می‌آید. یک نقش جدید و تجربه با آدم‌ها و فضاهای جدید آدم را تازه می‌کند و به شکلی هنرمندانه از یکنواختی نجات می‌دهد. همیشه دوست دارم با علاقه سمت بازیگری بروم. هیچوقت به اینکه رزق و روزی‌ام را از بازیگری بگیرم فکر نکرده‌ام. دوست دارم با کسانی کار کنم که دلسوز این رشته هستند و به دنبال کار ماندگار هستند.

معمولا چه نقش‌هایی بهتان پیشنهاد می‌شود؟

خیلی‌ها هنوز با تصور مجید به سراغ من می‌آیند. بسیاری از این پیشنهادها را رد می‌کنم.

چرا؟

خب مجید در آن سن و سال و در آن داستان جذاب بود. الان دیگر آن مجید شکل دیگری پیدا کرده است. مجید امروز باید داستانی با این سن و سال و با این مختصات داشته باشد.

Zayanderood1

جالب‌ترین پیشنهادی که بر اساس «قصه‌های مجید» داشتید چه بود؟

مسعود جعفری جوزانی در سریال «در چشم باد» کاراکتر درستی برای من نوشته بودند. نویسنده و کارگردانی باید بتواند مجید را در سن سی سالگی تصور کند و برایش نقش بنویسد. وگرنه فقط صرف پرداختن به خاطره قصه‌های مجید، مهدی باقربیگی در این سن و سال نمی‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. باید نقش برایش نوشته شود.

رابطه مردم اصفهان با سینما چطور است؟ شما خودتان سینما می‌روید؟

آسمان همه جا یک رنگ است. اگر می‌بینید رابطه مردم و سینما در تهران کمرنگ شده در شهرستان این اتفاق پررنگ‌تر می‌افتد. من هم تمایلم به سینما رفتن کم شده است. فیلم دیدن در یک سالن استاندارد، جذاب است، سالن‌های شهرستان اصلا استاندارد نیست. ترجیح می‌دهم صبر کنم dvd فیلم به شبکه نمایش خانگی بیاید و سر فرصت فیلم ببینم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>