سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
مدیرکل حوزه هنری استان خراسان رضوی:

جشنواره فیلم فجر جشن ملی به حساب می‌آید

refaee

سیدجواد رفائی گفت: از آنجایی که جشنواره فیلم فجر برآیند مجموعه فعالیت یکسال سینمای ایران است و جشن ملی برای مردم ایران به حساب می آید لزوم برگزاری آن در تمام شهرهای ایران کاملا احساس می شود.

جواد رفائی مدیرکل حوزه هنری استان خراسان رضوی در گفتگو با سوره سینما در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در استانها گفت: از آنجایی که جشنواره فیلم فجر برایند مجموعه فعالیت یکسال سینمای ایران است و جشن ملی برای مردم ایران به حساب می آید لزوم برگزاری آن در تمام شهرهای ایران کاملا احساس می شود. نباید نمایش فیلم های این رویداد تنها به تهران خلاصه شود و باید به تمام استان های ایران توجه کرد.

وی ادامه داد: شهر مشهد از دو ویژگی برخوردار است؛ اول اینکه  این شهر  به عنوان  پایتخت فرهنگی و معنوی ایران به حساب می آید و دوم اینکه استان خراسان رضوی یکی از بسترهای بزرگ تمدن ایران اسلامی است با توجه به این دو ویژگی باید همزمان در تهران در این استان هم جشنواره فیلم فجر شروع شود.

این مدیر سینمایی در ادامه به چرایی این مسئله پرداخت و گفت: معمولا وقتی فیلم ها در تهران نمایش داده می شوند بلافاصله بعد از نمایش فیلم، نقدها و اظهارنظرهای متفاوتی چه مثبت و چه منفی گفته می شود و این روی میزان تماشاگر فیلم ها تاثیر می گذارد. به عنوان نمونه در سالن سینما برای یک فیلم جمعیت زیادی جمع می شود و برای فیلم دیگر اصلا تماشاگر نمی آید و این یک نوع بی برنامگی را برای سینما و استان بوجود می آورد و حتی با خساراتی هم همراه می شود.

رفائی در ادامه با اشاره به اینکه امسال جشنواره فیلم فجر در تمام استان های کشور برگزار می شود گفت: لازم است برنامه ریزی منسجمی در خصوص نمایش فیلم ها انجام شود و فیلم ها، نهایتا، با تاخیری کمتری در سینماها به نمایش در آیند. در این صورت شاهد استقبال متوازن مخاطبان از اکران فیلم ها خواهیم بود و چون تماشاگر از محتوای فیلم ها اطلاعی ندارد علاقمندان به سینما و فیلم به صورت یکسان از فیلم ها دیدن می کنند. در غیر اینصورت چون تعریف و تمجید یا معایب فیلمی را از روزهای قبل می شنوند به تماشای هر فیلمی نمی شنشینند و برای خود اولویت بندی می کنند.

وی در ادامه یکی از خصوصیات مردم شهر مشهد را علاقمندی به هنر و سینما دانست و گفت: به دلیل عدم تنوع سرگرمی مردم این شهر بیشتر ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را به سینما بروند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>