سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

اولین نشست کارگاه «استعدادیابی و سوژه یابی سینمایی» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

estetadyabi1

اولین نشست کارگاه «استعدادیابی و سوژه یابی سینمایی» با حضور مهرداد غفارزاده و جمعی از فیلمسازان جوان شهرستان اورمیه در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، اولین نشست کارگاه« استعدادیابی و سوژه یابی سینمایی»با حضور مهرداد غفارزاده کارگردان سینمای ایران و جمعی از فیلمسازان جوان شهرستان اورمیه با هدف شناسایی استعدادهای سینمایی و « تولید فیلم بلند سینمایی» در آذربایجان غربی با موضوع مردم پسند و فولکلور در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.
در آئین افتتاح این کارگاه سینمایی، سرپرست حوزه هنری استان طی سخنانی با اشاره بر تاریخ و قدمت فعالیتهای سینمایی شهرستان اورمیه و آذربایجان غربی و وجود پس رفت هنری در عرصه ساخت فیلمها از« سینمایی به فیلم کوتاه » بر مطرح کردن شهرستان اورمیه به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید فیلمهای سینمایی در کشور همانند سالهای گذشته تاکید کرد.
در ادامه این کارگاه «مهرداد غفارزاده» به عنوان نماینده سازمان سینمایی حوزه هنری در این برنامه ،کشف استعدادهای هنری در زمینه سینما، تولید فیلمهای خوش ساخت و مردم پسند با حضور عوامل بومی و کشوری و استفاده از مضامین بکر و ارزشمند منطقه را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه در شهرستان اورمیه اعلام کرد.
غفارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره بر اوج فعالیتهای سینمایی در شهرستان اورمیه طی دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی و ساخت فیلمهای سینمایی ارزشمند مانند «اتوبوس» به کارگردانی «یدالله صمدی» و «مترسک»به کارگردانی « حسن محمدزاده »که طرفداران زیادی را در سراسر کشور به خود جلب کردند افزود: اورمیه برخلاف بسیاری از شهرستانهای دیگر فرهنگ فولکلور خود را به خوبی حفظ کرده است و سازمان سینمایی حوزه هنری نیز با درک این موضوع مهم این کلانشهر مرزی را برای تولید یک فیلم سینمایی بلند انتخاب کرده است تا از ظرفیتهای موجود به نحو احسنت استفاده کرده  و از طرفی صنعت و هنر سینما را در این شهرو استان حرفه ایی تر از گذشته دنبال کرده وآنرا  به روز کنیم.
estetadyabi2
این کارگردان عرصه سینمایی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره بر بررسی تعدادی از فیلمهای تولید شده توسط حاضران در نشست ادامه داد: ایده ها در این آثار بسیار خوب و جذاب است ولی ما در حوزه  فیلمنامه و پردازش در داستان و همچنین بازی گرفتن از بازیگران با مشکلات اصلی مواجه هستیم که رفع این مشکلات نیاز به برنامه ریزی و پرورش استعداهای حاضر و نوظهور دارد که حوزه هنری قصد دارد در این خصوص سرمایه گذاری کند.
استان آذربایجان غربی و بخصوص شهر ارومیه از مراکز اصلی تولید فیلم های سینمایی در سالهای گذشته بوده که با هنرمندی کارگردانان و بازیگران برجسته بومی استان آثار سینمایی همچون حصار ، مترسک ، و گل مریم به کارگردانی «حسن محمد زاده »و اتوبوس ، ایستگاه ، ساوالان ،دمرول به کارگردانی « یدالله صمدی »در استان ساخته شده که گیشه های سینماهای کشور را در دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی رونقی دوباره بخشید و جوایز متعدد جشنواره های معتبر داخلی را کسب کرد .
امروز هنر فیلمسازی در آذربایجان غربی به ساخت فیلم های کوتاه داستانی ، انیمیشن ، و مستند محدود شده است که حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و انجمن سینمای جوان ارومیه از مراکز عمده تولید این فیلمها هستند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>