سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب
سعیدیان مجری طرح فیلم «شنل» :

فضای جشنواره امسال ترکیبی از اساتید پیشکسوت و جوان‌هاست/ «شنل» از قصه‌ای اجتماعی شهری برخوردار است

saeidian

سینا سعیدیان مجری طرح فیلم سینمایی «شنل» معتقد است: «شنل» از قصه‌ای اجتماعی شهری برخوردار است که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

سینا سعیدیان مجری طرح و مدیر تولید این فیلم در گفت و گو با سوره سینما بیان کرد: «شنل» از قصه‌ای اجتماعی برخوردار است که در بستر شهری روایت می شود؛ از آنجایی که زادگاهم آمل بود و با شهرهای شمالی آشنایی دارم پیشنهاد ساخت این فیلم را در این شهر مطرح کردم و فیلمبرداری «شنل» در آمل انجام شد.

وی در خصوص حضور در این فیلم به عنوان مجری طرح و مدیر تولید توضیح داد: برای ساخت فیلم «اینجا کسی نمی میرد» پروانه ویدئویی داشتیم اما برای «شنل» پروانه سینمایی برایمان صادر شد. به عبارتی «شنل» فیلم اول من و آقای کندری به حساب می آید، به همین جهت به لحاظ قوانین وزارت ارشاد دو فیلم اولی نمی  توانستند به عنوان تهیه کننده و کارگردان در کنار هم کار کنند؛ این مسئله سعادتی شد تا در خدمت آقای شجاع نوری به عنوان تهیه کننده همکاری کنیم.

shanel

سعیدیان همچنین در مورد انتخاب بازیگران این فیلم که شبیه به ترکیب فیلم قبلی آنها بود گفت: بیشر از همان ترکیب استفاده کردیم چون تجربه خوبی برایمان حاصل شده بود. از نتیجه حاصله از همکاری با  رضا بهبودی، بهار کاتوزی و مهدی حسینی نیا راضی بودیم و به نحوه بازی  آنها ایمان داشتیم. ضمن اینکه تلاش کردیم به ترکیبی از بازیگران با بنیه تئاتری دست پیدا کنیم. باران کوثری هم به عنوان بازیگر مطرح سینما از عقبه تئاتری برخوردار است.

وی همچنین در مورد فضای جشنواره امسال گفت: متاسفانه سال گذشته نمایش فیلم «اینجا کسی نمی میرد» روز آخر در برج میلاد بود و امسال هم از قضا این اتفاق دوباره برای فیلم «شنل» هم افتاد. اما در هر صورت به دیده شدن فیلم امیدواریم چون قصه ویژه ای داریم. فضای جشنواره امسال ترکیبی از اساتید پیشکسوت و جوانها را تشکیل می دهد. با احترامی که برای همه فیلمسازان حرفه ای قائلم خیلی خوشحالم که شرایط برای بروز استعداد جوانها در جشنواره محیا می شود؛ چون به اعتقاد من بخش عمده ای از این جوان فیلم اولی ها در شرایط سخت کارشان را می سازند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>