سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۵ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم ۱۰۰ آوردگاهی برای محک زدن فیلم‌سازان است

esmail-afife

اسماعیل عفیفه گفت: فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم ۱۰۰ می‌توانند در زمان خیلی کوتاه، هم چالشی برای علاقه‌مندان داشته باشند و هم اینکه در عین کوتاه بودن زمان ارائه، آغاز و پایانی خوب داشته باشند.

به گزارش سوره سینما ، اسماعیل عفیفه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در این زمینه خاطرنشان کرد: جشنواره، فی نفسه اتفاق خوبی است و مسلما با خودش یک فرهنگ دارد که می تواند به رشد فرهنگ سینمایی کمک کند، بنابراین جشنواره «فیلم ۱۰۰» هم اتفاق خوبی در عرصه فرهنگ و هنر کشورمان برای علاقه مندان به فیلم سازی و سینما و حتی برای خود فیلم سازان است و به نظرم علاوه بر فیلم‌سازان جوان می تواند آوردگاه خوبی برای محک زدم فیلم سازان با تجربه و حرفه ای هم باشد.

عفیفه در ادامه به برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ طی سالیان گذشته با حضور فیلم سازان بنام اشاره کرد و توضیح داد: چندین سال پیش فکر می کنم به مناسبت ۱۰۰ سالگی سینما بود که کارگردانان مطرحی را دیدم برای جشنواره فیلم ۱۰۰ آثاری آماده کرده بودند و به نظرم حرکت خیلی خوبی است؛ چراکه این مدیوم و نوع فیلم سازی می تواند بسیار هم جدی باشد و فیلم سازان مطرح آثارشان را ارائه بدهند که در پایان حرکت خوب و مثبتی از خود بر جای بگذارد.

وی در بخش ایده پردازی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای کوتاه و اینکه آیا صرفا باید ایده این تیپ آثار خاص باشند، اظهار کرد: به اعتقاد من در ساخت این گونه فیلم ها نمی شود چیزی پیشنهاد داد و این موضوع به ذوق سازنده بستگی دارد. اتفاقا یکی از خوبی های این مدل فیلم سازی این است که هیچ تعریفی نمی شود از آن ها کرد و تجربه مطلق است و هرکسی بر اساس تجربه خودش تولید اثر می‌کند.

این تهیه کننده تلویزیون در ادامه درباره رعایت نکات و صفات اخلاقی در فیلم های کوتاه و انتقال آن به مخاطب بیان کرد: به نظرم در ۱۰۰ ثانیه هرچیزی قابلیت بیان را دارد و من از خودم این موضوع را بیان نمی کنم بلکه از روی فیلم های کوتاهی که تماشا کردم به این نقطه رسیدم.

او همچنین در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی به جشنواره فیلم ۱۰۰ امسال دارد، خاطرنشان کرد: به نظرم برگزارکنندگان این جشنواره تجربه کافی در این زمینه دارند اما من فکر می کنم تنها خصوصیت این نوع فیلم سازی، آزادی کامل است یعنی سازندگان باید ذهنشان را کاملا آزاد بگذارند و مراقب باشند در عین حال به تکرار نیفتند بلکه در این حرفه نوجویی و خلاقیت داشته باشند.

اسماعیل عفیفه در پایان از پیش تولید سریالی برای تلویزیون با عنوان «آنام» خبر داد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» از ۴ الی ۶ اسفندماه سال‌ جاری در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>