سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
انتقاد از سازمان سینمایی/

حسن هدایت: دولت یازدهم میراث‌دار ویرانه‌ای در سینما است

hasan-hedayat

کارگردان فیلم سینمایی «ناسپاس» با انتقاد از وضعیت موجود سینمای ایران، تعطیلی سازمان سینمایی را اولین قدم برای احیای سینما دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «ناسپاس» با انتقاد از وضعیت موجود سینمای ایران، تعطیلی سازمان سینمایی را اولین قدم برای احیای سینما دانست.

حسن هدایت به خبرنگار سوره سینما گفت: زمانی که آیت‌الله شاهرودی قوه فضاییه را تحویل گرفتند گفتند ویرانه‌ای را در دست گرفتم. دولت بعدی هم ویرانه‌ای را در حوزه سینما تحویل می‌گیرد. در چند سال اخیر شاهد افت کمی و کیفی فیلم‌ها بودیم و ابتذال فیلم‌ها افزایش پیدا کرد و سوژه‌های جدی کمتر اجازه ساخت پیدا کرد.

کارگردان فیلم «گراند سینما» افزود: دولت بعدی باید بساط سازمان جعلی و عجیب و غریب سینمایی را برچیند و همان سیستم قبلی که امتحانش را پس داده بود احیا کند.

وی درباره تعطیلی خانه سینما گفت: وزارت ارشاد هیچ نهاد مستقلی را تحمل نمی‌کند و می‌خواهد همه چیز زیر چتر خودش قرار گیرد.

هدایت درباره مدیران موفق سینمای ایران گفت: به طور قاطع عرض می‌کنم بعد از سیدمحمد بهشتی و فخرالدین انوار مدیر باکفایتی سرکار نیامد و دوره به دوره در سینما، شاهد پسرفت مدیریتی بودیم تا پیشرفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>