سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
عبد آبست در گفت‌و‌گو با «سوره سینما» :

بازخورد خوبی از نمایش «تمارض» در جشنواره برلین شاهد بودم

abest-berlin

عبد آبست کارگردان فیلم «تمارض» از چگونگی نحوه نمایش و استقبال فیلمش در جشنواره فیلم برلین گفت.

عبد آبست که با فیلم «تمارض» در بخش فروم جشنواره فیلم برلین حضور دارد در گفت‌و‌گو با سوره سینما بیان کرد: تا به حال چهار نمایش این فیلم را در سالن های مختلف جشنواره پشت سر گذاشتیم و تا روز آخر برگزاری جشنواره هم چند نمایش و جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: تاکنون بازخوردها نسبت به نمایش این فیلم در جشنواره برلین خوب بوده واز آنجایی که شکل و شمایل  فیلم «تمارض» با دیگر فیلم های ایرانی که در این جشنواره به نمایش درآمده  متفاوت است ساختار چنین فیلمی برایشان جذاب بوده است.

وی درادامه  گفت: انجمن منتقدان فرانسه، انجمن منتقدان آلمان و … هیات ژوری بخش فروم جشنواره برلین را تشکیل می دهند که در پایان جشنواره برگزیدگان این بخش را اعلام می کنند.

بر پایه این گزارش، آبست در بخشی از نشست پرسش و پاسخ فیلم خود نیز گفت: قصه این فیلم از ساعت ۸ شب شروع می‌شود و تا ۴ صبح ادامه دارد و قصه در سه زمان روایت می‌شود و آنچه در فیلم‌نامه برای من جذاب بود، این بود که چگونه می‌توان یک قصه را در ۸ ساعت تعریف کرد ولی همزمان در سال‌های ۶۲ و ۷۶ و ۹۵ هم در آن باشد،البته نقاط مشترک دارند ولی روایت‌ها متفاوت است.

کتایون شهابی، علی معلم ، محمدرضا عباسیان و تعدادی دیگر از ایرانیان در نمایش فیلم عبد آبست حضور داشتند.

تمارض در بخش فروم جشنواره برلین در سالنهای CinemaxX6، Delphi، CineStar 8 ، Akademie der kunste ،Hanseatenweg ، نمایش داشته و امشب هم ساعت ۲۰ به وقت برلین در سالن Colosseum1 نمایش دارد.

«تمارض» اولین فیلم سینمایی عبد آبست به حساب می آید .وی پیشتر فیلم نیمه بلند «گوشه» را ساخته که در جشنواره قاهره سال ۲۰۱۴ به نمایش در آمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>