سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
پوران درخشنده کارگردان سینما:

متاسفانه، موضوع اخلاق کم کم در جامعه امروز رنگ می بازد/ «فیلم ۱۰۰» کشف استعداد های تازه در عرصه فیلمسازی

pouran-100

جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای از این لحاظ اهمیت دارد که به جوانان با استعدادی که احساس می کنند حرفی برای گفتن دارند این فرصت را می دهد تا با استفاده از خلاقیت و ذهنیت پویای خود تلاش کند تا در مدت زمان محدود صد ثانیه حرف خود را بزند.

به گزارش سوره سینما ، پوران درخشنده کارگردان سینما در آستانه برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: به همین جهت این جشنواره شاید بهترین آزمایش باشد تا کسانی که حقیقتا استعداد فیلمسازی دارند از دیگران تفکیک شوند و تا حد امکان توانمندی های خود را بروز دهند.

وی ادامه داد: در واقع، این آزمون و خطا و تجربه برای خود جوانان است تا توانایی های خود را در حوزه سینما کشف کنند. بنابر این برای کسانی که انگیزه و مهم تر از همه، تصمیم و عزم راسخی برای ورود به عرصه سینما را دارند حضور در این جشنواره آغاز خوبی بر این مسیر است.

به گفته وی، جشنواره ای که می تواند عاملی برای سنجش خلاقیت آنها باشد و در عین حال به آنها این درس را بیاموزد که این مسیر، مسیر همواری نیست، فراز و نشیب فراوان دارد و برای رسیدن به هدف باید پشتکار داشت، ممارست کرد و از تلاش باز نایستاد.

کارگردان فیلم‌های «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «زیر سقف دودی» با بیان اینکه جوانان با ساخت یک فیلم مینیمال و صد ثانیه‌ای دست کم به نتیجه خواهند رسید که فیلم‌سازی کار آسانی نیست؛ گفت: باید برای هر لحظه این کار، برای گفتن یک جمله درست و مناسب در این صد ثانیه به عنوان یک پلان، تا چه حد می‌بایست بر مسائل مختلف اشراف داشته باشند و نت‌های موسیقی فیلم سازی را به خوبی بدانند و با یک هم آوازی زیبا از ثانیه یکم تا ثانیه صدم این نت ها را کنار هم به درستی و زیبایی بنوازند.

وی معتقد است این ساختن و نواختن درست و تجربه‌ای که در این بین کسب می‌کنند در واقع مهم‌ترین نکته این اتفاق است.

درخشنده با بیان اینکه هر جشنواره‌ای با عنوان، محتوا و مضمون خاصی راه خود را پی می‌گیرد، خاطرنشان می‌سازد: محور قرار دادن یک موضوع برای پذیرش آثار روش بسیار صحیحی است، به ویژه موضوع اخلاق که متاسفانه شاهد هستیم که کم‌کم در جامعه امروز ما رنگ می‌بازد.

وی اظهار کرد: بر این مبنا اگر در این جشنواره آثاری گردهم آیند که هر کدام با زاویه دید و نگاهی متفاوت پیامی با مفاهیم اخلاقی را در صد ثانیه بیان کنند، بسیار حائز اهمیت است.

به اعتقاد این سینماگر، فارغ از مطلوب بودن چنین فضا و بستری برای محک خوردن استعدادهای جوان، انتخاب موضوعی چون اخلاق برای جشنواره‌ای با این شکل و فرم بسیار هوشمندانه است. به شخصه آرزو دارم این جشنواره با اهدافی درست پیش رفته و کمک شایانی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای جوان علاقمند به این حوزه باشد.

شایان ذکر است یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و به دبیری علی قربانی از ۴ تا ۶ اسفندماه جاری در پردیس سینمایی «آزادی» برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>