سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۵ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست خبری و رونمایی از پوستر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات برگزار شد

neshast-hasanat1

نشست خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برگزار و از پوستر این دوره جشنواره رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم حسنات، نشست خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان صبح امروز (دوشنبه ۲ اسفند ماه) با حضور رسول صدرعاملی دبیر، حسین مولایی رییس، سیدعلی نکویی رئیس شورای سیاستگذاری، محمدسعید عشاقی جانشین رئیس، ناصر باکیده مشاور دبیر ششمین جشنواره حسنات و اهالی رسانه‌های گروهی اصفهان در سالن اجتماعات کانون حسنات شهر اصفهان برگزار شد.

بنا بر  این گزارش، در ابتدای مراسم پس از پخش آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران کلیپی از تاریخچه جشنواره حسنات شروع تا به امروز برای حاضران و اصحاب رسانه پخش شد.

پس از آن حسین مولایی رییس جشنواره حسنات ضمن خیر مقدم به حضار و آرزوی موفقیت برای آنها و بیان اینکه جشنواره حسنات در موعد مقرر انجام خواهد شد، گفت: یک حرکت ملی به راه افتاده و با قبول دبیری آن توسط آقای صدرعاملی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. شوق و استقبال جوانان ما را به ادامه راه ترغیب می‌کند که موضوع احسان و نیکوکاری در قالب هنر و با زبان هنرمندان برای مردم بازگو شود. چشمان و دستان زیادی در انتطار نیکوکاری هستند و تاثیر هنر در رساندن این پیام قطعا زیاد خواهد بود.

پس از آن نکوئی با ابراز خرسندی از اینکه جشنواره امسال نیز با نظم بهتر و در زمان مقرر انجام خواهد شد، گفت: وقتی بحث از احسان و نیکوکاری می‌شود طیف وسیعی را در بر می‌گیرد و جشنواره نیز با نگاه امروز ضرورت کمک به جامعه را به صورت سازمان یافته احساس می‌کند. عنایت خاصی به موسسات داریم؛ اصفهان دارای خیریه‌های زبانزد است و مردم در این گونه امور مشارکت عمومی دارند. در جشنواره در کنار نمایش آثار هنری خیریه‌های شاخص را معرفی خواهیم کرد و از یک چهره خدوم قدردانی خواهد شد.

در ادامه رسول صدرعاملی دبیر ششمین جشنواره حسنات سخنان خود را با ادای احترام به «زاون قوکاسیان» از پایه‌گذاران جشنواره و «عباس کیارستمی» آغاز کرد و گفت: به احترام کیارستمی بزرگ که ایران به او مدیون است و زاون عزیز بایستیم و فاتحه بخوانیم.

وی افزود: روزی که دبیری این جشنواره به من پیشنهاد شد فکر نمی‌کردم که بتوانم موفق شوم و خیلی سخت بود که ششمین دوره را بعد از دوره‌‌های موفق سپری شده، دبیر باشم. با این وصف، سعی کردم فضا را طوری فراهم کنم تا همه مسئولان که اندک دغدعه فرهنگی دارند، در برپایی جشنواره حسنات، در کنار ما باشند. جامعه پر فراز و نشیبی داریم و این سبب می‌شود تا سینمای ما نیز تلخ ‌شود چون فیلمساز موظف است که به دغدغه‌ها بپردازد. در این بین جشنواره حسنات با موضوع نیکوکاری فیلمسازان را تشویق به فیلمسازی می‌کند.

صدرعاملی ادامه داد: بدون هیچ شعاری حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی فیلمساز و نویسنده شده است. ماموریت جشنواره حسنات این است که بگوید به نیکوکاری فکر کنید. امسال با کمک دوستان طرح «هر شهروند یک فیلم» را مطرح کردیم. در هیچ کشوری در دنیا این همه علاقه‌مند به سینما و هنر وجود ندارد. «هر شهروند یک فیلم» از ذوق و شوق جوانان آمد. در کمترین زمان هزار فیلم به جشنواره ارسال شد که بعد از پایان هر فیلم احساس خوبی خواهید داشت. اسامی و عکس‌های ۱۰۰۰ فیلمساز در فیلمشناخت جشنواره چاپ خواهد شد.

دبیر جشنواره حسنات گفت: این جشنواره مثل زاینده‌رود راهی نیک را باز خواهد کرد و راه خود را ادامه خواهد داد. از هر یک از بزرگان و مسئولان شهر که می‌خواهند در کنار جشنواره باشند، دعوت می‌کنیم که بیایند.

neshast-hasanat2

دبیر ششمین جشنواره حسنات در ادامه در مورد حمایت شهرداری‌ و سایر مراکز اظهار کرد: قول‌هایی داده شده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. جشنواره به صورت استانی و با نگاه ملی برگزار می‌شود و فیلم‌ها در بسیاری از استان‌ها به صورت همزمان اکران می‌شود. نگاه جشنواره در وهله اول از استانی به ملی شدن است. بعد به بین‌المللی شدن چشم دارد. ۱۶ فیلم از ۱۶ کشور جهان و ۱۵ فیلم در بخش نگاه به سینمای آلمان در این دوره از جشنواره، در بخش سینمای ملل حضور دارند.

وی افزود: هیچکس در این جشنواره به‌خاطر پول کار نکرده و همه با حال خوش، به نیت برآوردن اهداف جشنواره کار کرده‌اند. جشنواره کودک در کنار معماری توانست اصفهان را به جهان بشناساند و امیدواریم که حسنات هم در کنار آنها قرار بگیرد؛ امیدوارم که جشنواره اصحاب رسانه را راضی کند و رضایت مردم را هم جلب کند.

در بخشی از  این نشست، محمد سعید عشاقی جانشین رئیس جشنواره حسنات اظهار داشت: تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بالغ بر ۲ هزار و ۷۶۵ اثر است که در بخش ملی ۱ هزار و ۷۸۵ و در بخش شهروندی ۹۸۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی به بخش های مختلف ششمین دوره جشنواره حسنات اشاره کرد و گفت: بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه از جمله این بخش‌ها است.

عشاقی  با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده به این دوره از جشنواره حسنات داستانی است و بالغ بر ۷۱۸ اثر است، ادامه داد: فیلمنامه، مستند و پویانمایی به ترتیب بیشتری اثر با ۵۶۹، ۳۶۱ و ۱۳۷ اثر است.

وی تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه ملی را در بخش داستانی ۳۹ اثر، پویانمایی ۲۵، فیلمنامه ۲۴ و مستند را ۱۸ اثر اعلام کرد و ادامه داد: ۲۹ استان و ۱۷۷ شهر در سطح کشور در ششمین دوره جشنواره حسنات شرکت کردند.

جانشین رئیس جشنواره حسنات بیان داشت: ۵ استانی که رتبه اول تا پنجم را در حوزه بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره حسنات داشته است به ترتیب تهران با ۴۵۶، اصفهان با ۳۰۷، خراسان با ۱۰۷ اثر و قم با ۷۳ اثر و گیلان و مازندان به صورت مشترک با ۷۲ اثر است.

وی تعداد آثار ارسالی فیلم سازان اصفهان به ششمین جشنواره را در بخش داستانی ۹۷، مستند ۵۶، پویانمایی ۲۱ و فیلمنامه با ۱۳۳ اعلام کرد و ادامه داد: تعداد آثار راه یافته فیلم سازان اصفهانی به بخش مسابقه ملی را در بخش داستانی ۵ اثر، مستند یک اثر، پویانمایی ۳ اثر و فیلمنامه را ۲ اثر خواند.

عشاقی با اشاره به اینکه در بخش داوران جوان ۱۴۷ نفر ثبت نام کردند، اعلام کرد: در طی روزهای آینده مصاحبه و پذیرش نهایی داوران جوان انجام می‌شود.

وی به بخش مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: از تعداد ۸ هزار نفر شرکت کننده ۵ هزار  و ۴۵۵ پاسخ صحیح داده‌اند که ۷۰ درصد از استان اصفهان و ۳۰ درصد از کل کشور هستند و شرکت‌کنندگان از شهرهای قم، خوزستان ، لرستان ، مشهد، خراسان جنوبی، کرمانشاه، یزد، اهواز، شیراز، چهارمحال و بختیاری، کرمان، تهران، البرز و اصفهان هستند.

عشاقی اضافه کرد: تعداد آثار رسیده در جشنواره اول بالغ بر ۸۰۰، دوم ۶۷۷، سوم ۹۳۱، جشنواره چهارم یک هزار و ۱۴۵، پنجم ۲ هزار و ۲۰۰ و ششم ۲ هزار و ۷۶۵ اثر است.

در این نشست، خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اصفهان پرسش‌های خود را از مدیران جشنواره مطرح کردند و در بخشی دیگر، خبرنگاران برتر استان از سوی مدیران جشنواره مورد قدردانی واقع شدند.

همچنین در این نشست، داوران این دوره جشنواره معرفی شدند و پوستر ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با طرحی از محمدروح‌الامین رونمایی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>