سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۵ در ۹:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ معرفی شدند/ دبیر جشنواره: کمک کنیم تا پرچم سینمای اخلاق بالا باشد

100-ekhtetamiah

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ شامگاه روز جمعه ۶ اسفندماه طی مراسمی در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی  جشنواره بین المللی فیلم های صدثانیه ای، شامگاه جمعه ۶ اسفند مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و طی این مراسم جوایز به برگزیدگان این رویداد اهدا شد.

محمد سلوکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت در ابتدای مراسم گفت: یکی از جذابترین و مهمترین جشنواره های سینمایی کشور؛ جشنواره فیلم ۱۰۰ به شمار می آید، اما مهمترین بخش اختتامیه هر جشنواره ای سوای از حرف زدن و گپ زدن ها می خواهیم بدانیم که برگزیده ها چه کسانی هستند که ما امشب بدون وقت تلف کردن برگزیده ها را اعلام می کنیم.

علی قربانی دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰: کمک کنیم تا پرچم سینمای اخلاق بالا باشد

در ابتدای مراسم علی قربانی دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ در سخنان کوتاهی گفت: امشب تصمیم دارم در ۱۰۰ ثانیه بیشتر صحبت نکنم.

وی ادامه داد: نکته اول اینکه در مراسم اختتامیه جشنوراه ۱۰۰ سال گذشته از مدیران حوزه هنری آقای نظری و مومنی شریف خواهش کردم که این رویداد سالیانه برگزار شود و امشب خوشحالم که این اتفاق افتاد و اسفند ۹۵ ما این جشنواره را برگزار کردیم.

100-ekhtetamiah4

قربانی ادامه داد: اما دومین نکته اینکه از همه می خواهم جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای را متعلق به حوزه هنری ندانیم این جشنواره متعلق به همه است. همه مردم و مخاطبین کمک کنند تا پرچم سینمای اخلاق بالا باشد.

وی ادامه داد: از همه مسئولان و متولیان فرهنگی هنری می خواهم به هنرمندان برای ساخت فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای کمک کنند تا رسانه ای نو و ابزاری جدید باشیم برای بسط مفاهیم اخلاقی در جامعه و نکته دیگر اینکه از ۱۲۷۰ نفری که ۱۷۴۴ اثر در بخش داخلی و ۱۹۷۰ اثر در بخش خارجی ساختند و به این جشنواره کمک کردند تشکر می کنم.

اسامی برگزیدگان ۸ بخش شامل: مسابقه «بین‌الملل»، مسابقه «ملی»، بهترین فیلم «اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار»، «مسیر تجربه»، «دستاوردهای فنی و تکنیکی»، «جایزه ویژه دبیر»، «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» و جایزه «بهترین فیلم جشنواره» به شرح زیر است:

۱- جوایز بخش بین‌الملل

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار در بخش فیلم انیمیشن به doosun shin (دو سون شین) برای کارگردانی فیلم fox tale (فاُکس تَله) از سریلانکا/ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلم مستند به olga poliektova- jaume quiles campos  (اُلگا پالیک تووآ – جِی­می کایلمه کاموس)  برای کارگردانی فیلم Chripajas  (کرِی پا جاس) از روسیه/ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلم داستانی به ahmad vahid omidi (احمد وحید امیدی) برای کارگردانی فیلم fisherman (فیشِرمَن) از افغانستان اهدا شد.

100-ekhtetamiah5

ضمنا لوح تقدیر این بخش به (فلو­رن­دی­نا پَرِ دِز) برای کارگردانی انیمیشن imajiation (ایمَجینِیشِن) از اروگوئه، donjeta hyseni (دُن­یِ­تا ، هو سِ نی) برای کارگردانی فیلم داستانی cornice (کُرنیز) از آلبانی و hermes mangia lardo (هِرمِس مان­جیا لاردُ) برای کارگردانی انیمیشن teddy bear (تِدی بِر) از ایتالیا تعلق گرفت.

۲- جایزه بهترین فیلم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ­کار

لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به کیوان احمدی برای کارگردانی فیلم مستند قفل از اصفهان رسید.

100-ekhtetamiah6

۳- جوایز بخش مسیر تجربه

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم پویانمایی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به مهدی خروشی برای کارگردانی فیلم دست­های کوچک از اردبیل

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به محمدفرج­زاده برای کارگردانی فیلم تیشه روزگار از کردستان

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به اکبر تراب­پور برای کارگردانی فیلم برای پدرم از همدان

۴- آثار برگزیده بخش دستاوردهای فنی و تکنیکی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به اسماعیل عظیمی برای خلاقیت و نوآوری در فیلم داستانی صف از قم ، سیدمحمدرضا سجادیان برای فیلمبرداری فیلم داستانی کانتینر ۴۰۱ از تهران و محمدحسین فلاح برای جلو­ه­های بصری در فیلم داستانی به خانواده برمیگردیم از تهران

100-ekhtetamiah3

۵- جوایز بخش مسابقه ملی

برگزیدگان انیمیشن

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به معین منصوری‌فرد برای کارگردانی فیلم جنگ از کرمان و آذر منصوری برای کارگردانی فیلم معلق از کردستان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی به مبلغ ۸۰میلیون ریال به احسان معصوم برای فیلم نقش­زندگی از قزوین تعلق گرفت.

برگزیدگان مستند

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به جمشید فرجوند فردا برای کارگردانی فیلم امید سپید از کردستان و علی کیوان برای کارگردانی فیلم برکت از خراسان رضوی اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم مستند به مبلغ ۸۰ میلیون ریال به محمدحسنی برای کارگردانی فیلم آهن­نگاره از تهران اهدا شد.

100-ekhtetamiah1

برگزیدگان داستانی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به علی­عرفان فرهادی برای کارگردانی فیلم من­تو­ما۲ از تهران و مجید برهانی برای کارگردانی فیلم صدای­من از کرمان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم داستانی به مبلغ ۸۰ میلیون ریال به محمدحسین امامی­همدانی برای کارگردانی فیلم حضرت مهندس از تهران اهدا شد.

۶- جایزه ویژه دبیر جشنواره

لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عطیه­سادات حجتی برای کارگردانی فیلم داستانی همزاد از تهران تعلق گرفت.

۷- بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به علی عرفان فرهادی برای کارگردانی فیلم من­تو­ما۲ از تهران تعلق گرفت.

۸- جایزه بهترین فیلم جشنواره

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال به حسین دارابی برای کارگردانی فیلم داستانی چشم به راه از تهران اهدا شد.

100-ekhtetamiah7

* در حاشیه این مراسم

– یکی از نکات جالب این مراسم حضور پررنگ فیلمسازان کوتاه بود که ساعاتی پیش از برگزاری مراسم به تالار حوزه هنری آمده بودندودر لابی تالار  با هم گفت و گو و تبادل نظر  می کردند.

– حضور دوتن از اعضاء گروه  آتش نشانان در این مراسم در خور توجه بود که به گفته آنها برای امنیت این مراسم حضور داشتند.

– کیوان احمدی فیلمساز اصفهانی  یکی از برگزیدگان این جشنواره در سخنانی از مسئولین خواست که زاینده رود را به اصفهان برگرداند.

محسن مومنی شریف،محمد حمزه زاده،علیرضا تابش،احمدرضا درویش،بهروز افخمی، بهرام عظیمی ،سید مهدی طباطبایی نژآد، فرید فرخنده کیش،حبیب احمدزاده،منوچهر شاهسواری،مریم نقیبی(مدیر بخش بین الملل حوزه هنری)،محمد علی حسین نژاد،فریدون حسن پور، عبدالحمید قدیریان، مرتضی رزاق کریمی، محمدرضا خردمندان، محمدرضا شفاء،مصطفی مومنی(مدیر طرح و  برنامه حوزه هری)، فاضل نظری (معاون هنری حوزه هنری)، بهنام بهادری، توماس گلیوزو رایزن دوم سفارت فرانسه، صادقی (معاون فرهنگی قوه قضائیه) علیرضا معینی بخش (معاون مالی و اداری حوزه هنری) امیری رایزن فرهنگی افغانستان ، احسان کاوه(مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیونی و انیمیشن موسسه سوره سینمای مهر )،یزدان عشیری  در این مراسم حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>