سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
فیلم تک بازیگر پوراحمد بعد از انتخابات کلید می‌خورد/

معتمدی: پوراحمد کاسب‌ نیست دنبال اسپانسر بگردد

IMAGE634312993859531250

علیرضا معتمدی فیلمنامه‌نویس سریال «سرنخ ۲» با اشاره به اشتیاق خود و کیومرث پوراحمد برای تولید این سریال تأکید کرد شبکه ۵ مانع ساخت آن شده است.

علیرضا معتمدی فیلمنامه‌نویس سریال «سرنخ ۲» با اشاره به اشتیاق خود و کیومرث پوراحمد برای تولید این سریال تأکید کرد شبکه ۵ مانع ساخت آن شده است.

 معتمدی فیلمنامه‌نویس درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: مشغول نگارش یک سریال ۵۲ قسمتی با مضمون دفاع مقدس هستم. این سریال از پروژه‌های الف محسوب می‌شود. داستان آن درباره مقطعی از جنگ است که تا به حال به آن نپرداخته‌ایم.

این نویسنده درباره همکاری‌اش با کیومرث پوراحمد در نگارش فیلمنامه سینمایی «شناسایی» گفت: مدتی پیش نگارش فیلمنامه سینمایی «شناسایی» را به پایان رساندم که کیومرث پوراحمد مشغول بازنویسی آن است. احتمالا دو ماه آینده بعد از انتخابات کلید زده خواهد شد. اسم قبلی این فیلمنامه دفاع مقدسی، «ایرانی» بود.  داستان این فیلم درباره یک خط‌شکن است که قبل از انجام عملیاتی خیلی مهم باید یک منطقه را شناسایی کند. این داستان بر اساس خاطرات واقعی نوشته شده است. فیلمنامه «شناسایی» تک بازیگر است.

معتمدی اضافه کرد: همکاری با کیومرث پور احمد در نوشتن گاهی اوقات سخت است و گاهی اوقات راحت و لذت‌بخش. فضاهای مشترک داریم اما از این بابت می‌گویم سخت است چون پوراحمد نویسنده است و سلیقه‌های نگارشی خاص خود را دارد. «شناسایی» یک فضای شاعرانه و شخصی دارد. من دو نسخه از این فیلمنامه نوشتم اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که نسخه اجرایی آن را خود آقای پوراحمد بازنویسی کنند تا سلایق خود را در آن لحاظ کنند.

فیلمنامه‌نویس «صحنه جرم، ورود ممنوع» گفت: من فیلمنامه سریال ۲۶ قسمتی «سرنخ۲» را برای ایشان نوشتم که دوست داشتند و شاید در حد چند کلمه به آن اضافه کردند. زمانی که ذهنیتمان به هم نزدیک باشد همکاری راحت و لذت‌بخش است. اما برخی اوقات مثلا در نگارش «شناسایی» همکاری کمی سخت می‌شود. این سریال ادامه سریال «سرنخ» است اما با قصه‌های جدیدتر و به روزتر. من و آقای پوراحمد بسیار پیگیر ساخت آن هستیم. فیلمنامه این سریال را تا به حال هر کسی که خوانده بسیار خوشش آمده است. از ابتدا اشتباه کردیم که شبکه ۵ را برای ساخت این سریال در نظر گرفتیم. این شبکه معیارهای سختی برای تولید سریال دارد. فیلمنامه را از ما خریده‌اند اما برای تولید آن گفته‌اند اسپانسر را آقای پوراحمد باید معرفی کند. پوراحمد هم که کاسب‌کار نیست دنبال اسپانسر بگردد.

وی افزود: انتظار می‌رود شبکه ۵ فیلمنامه‌ای که خودش تأیید کرده است را به تولید برساند. چندین بار مذاکره کردیم حتی پیشنهاد دادیم پول فیلمنامه را پس بدهیم و فیلمنامه را به شبکه دیگری ببریم اما قبول نکردند. به هر حال من متوجه نمی‌شوم دلیل موانعی که شبکه ۵ بر سر راه تولید این سریال گذاشته است چیست. خیلی به ساخت این سریال مشتاقم. خیلی برای آن زحمت کشیده‌ام.

معتمدی با اشاره به تعلق خاطرش به سینمای دفاع مقدس ادامه داد: من متولد دهه ۵۰ هستم و طبیعتا کودکی ما با خاطرات دوران جنگ آغشته شده است. بسیاری از دوستان و اقوام و آشنایان را در این دوران از دست دادیم. همیشه نوعی ادای دین به آدم‌های جنگ را احساس می‌کنم و دوست دارم راجع به این آدم‌ها صحبت کنم و از آنها حرف بزنم.

وی گفت: برای من که خودم را بچه جنگ می‌دانم خیلی سخت است که ببینم آدم‌های جنگ در کمدی‌های بی کیفیت تصویر می‌شوند. این مسئله نه تنها اجحاف در حق این آدم‌هاست بلکه اجحاف در حق بخشی از تاریخ این مملکت است. به همین دلیل در سریال یا فیلمنامه سینمایی که به سراغ حرف زدن از این آدم‌ها می‌روم دوست دارم واقعی بنویسم. علاوه بر وجه قهرمانانه‌ای که داشتند از وجه عادی بودن‌شان هم حرف بزنم. بگویم که آن‌ها هم خطاهای دوست داشتنی داشته‌اند اما در لحظه‌ای از زندگی تصمیم گرفتند خودشان را فدا کنند. به هر حال همیشه از نوشتن برای جنگ استقبال کرده‌ام.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>