سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

فرهاد توحیدی: جشنواره فیلم سبز رویکرد ویژه‌ای به اقتصاد سبز دارد

farhad-tohidi

فرهاد توحیدی دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز گفت: رویکرد جشنواره بین المللی فیلم سبز در دوره ششم اقتصاد سبز است.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره فیلم سبز، فرهاد توحیدی درباره غرفه جشنواره فیلم سبز در نمایشگاه بین المللی محیط زیست و تاثیر این غرفه در پیشبرد اهداف جشنواره گفت: سال گذشته در نمایشگاه محیط زیست حضور داشتیم و این حضور در معرفی جشنواره به خصوص در شکل گیری ارتباطات بین المللی موثر بود.

وی ادامه داد: امیدوارم امسال، نه تنها با مهمانان خارجی تعامل کنیم بلکه در پیشبرد وظایف ترویجی جشنواره مانند نمایش فیلم ها و برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی در سطحی محدود تر از خود جشنواره، در این نمایشگاه موفق عمل کنیم.

توحیدی با اشاره به اینکه قصد داریم از نمایشگاه امسال بهره برداری بهتری کنیم ، تصریح کرد: امسال برای اولین بار سالن سینمای سبز را در غرفه جشنواره فیلم سبز، ساخته ایم. این سینما از ساعت شروع به کار نمایشگاه تا ساعات پایانی به شکل متناوب فیلم های برگزیده جشنواره را پخش می کند تا تماشاگران از طریق تماشای این فیلم ها با پیام های محیط زیستی آن ها آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این فیلم ها جزء بهترین فیلم های زیست محیطی دنیا هستند، خاطرنشان کرد: اینکه مخاطب با محتوای این فیلم ها آشنا شود و منشأ کنجکاوی ها و جستجوهایی بیشتر در حوزه های زیست محیطی شود، یکی از اهداف جشنواره محقق شده است.

دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز ادامه داد: نمایشگاه محیط زیست مانند هر تریبون دیگری یک فرصت برای جشنواره بین المللی فیلم سبز برای رساندن پیام جشنواره است.

توحیدی افزود: جلب حمایت هرچه بیشتر شرکت های علاقه مند به محیط زیست در برپایی بهتر جشنواره فیلم سبز از دیگر کارکردهای حضور ما در نمایشگاه محیط زیست است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرصت دیگری که از طریق حضور در نمایشگاه محیط زیست برای جشنواره فیلم سبز محقق می شود، آشنایی بیشتر ما با گستره محیط زیست از طریق گشت و گذار در غرفه های دیگر است، این یک فرصت است تا اگر نهادی یا سازمانی حوزه فعالیت هایش مورد علاقه جشنواره باشد، آن را برای حضور در جشنواره فیلم سبز دعوت کنیم.

دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز با بیان اینکه رویکرد جشنواره در دوره ششم اقتصاد سبز است، اظهار کرد: بسیاری از بنگاه های فعال در زمینه اقتصاد سبز، فعالان حوزه گردشگری پایدار و انرژی های پاک و شهر پایدار و یا شرکت هایی که فعالیت های خود را به سمت و سوی این مهم متمایل کرده اند در نمایشگاه امسال حضور دارند و امکان شناشایی این شرکت ها و برقراری ارتباط برای همراهی با جشنواره از این طریق به وجود آمده است.

وی گفت: در جشنواره امسال بخش طراحی شده که مربوط به فیلم های ساخته شده توسط صنایع در راستای معرفی فعالیت های سبز است، بسیاری از این فیلم ها بدون اینکه قصدی برای شرکت در یک جشنواره داشته باشند و یا حتی بخواهند فیلم را در محیط عمومی نمایش دهند ساخته می شود، این فیلم ها یا در محافل تخصصی پخش می شود و کسانی که مرتبط با صنعت هستند می توانند از آن استفاده کنند و یا حداکثر در یک همایش نمایش داده می شوند و هیچ مخاطب عمومی ندارد.

توحیدی ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم اینگونه فیلم ها را در جشنواره فیلم سبز به عنوان حضور سینما در صنایع با هدف معرفی فعالیت های زیست محیطی عرضه کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>