سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: جشنواره فیلم ۱۰۰ جشنواره ایده‌ها و خلاقیت است

parviz-karimi

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ جشنواره ایده‌ها و خلاقیت است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان؛ ارزیابی و تحلیل خود را از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای ارائه داد.

وی با بیان اینکه  فیلم‌های  ۱۰۰ثانیه ای را یک گونه از سینما می‌دانم و به عقیده من این نوع فیلم‌ها یک نوع نوآوری در صنعت سینما، فیلم و هنراست به سوره سینما گفت: امسال معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از طریق ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حامی این جشنواره بود، به این جهت که قبلا، موضوع اخلاق و سبک زندگی از موضوعات جشنوار بود اما امسال بخش اقتصاد مقاومتی و کسب و کارهای نوین و حمایت از کالای ایرانی به موضوعات جشنواره اضافه شد.

کرمی ادامه داد: معتقدیم از طریق تولیدات این جشنواره می توانیم محتوای لازم را با زبان پرنفوذ هنر به شبکه های اجتماعی و رسانه ها ارائه کنیم. در دنیای امروز که سرعت و خلاصه گویی از لوازم اصلی تولید محتوا در شبکه های مجازی به شمار می رود؛ بهترین محمل و ابزار ساخت و  تولید فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در رشته ها و رسته های مختلف است که جشنواره فیلم های بین المللی ۱۰۰ ثانیه ای در حال حاضر بهترین ابزار برای این موضوع است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: معاونت به جهت ایده های مختلف و متکثر در زمینه تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای خودش به سمت مشارکت و حمایت از فیلمسازان جوان و دارای ایده های نو و خلاق رفت و فکر می کنم ساختارهای دولتی، صنعتی و بخش خصوصی برای موفقیت در برندسازی کالاها و محصولات خودشان، فرهنگ سازی و ترویج و حتی تبلیغ می توانند از این بستر استفاده کنند.

کرمی گفت: دیده شدن جوانان خوشفکر فیلمساز در جشنواره ۱۰۰ توسط بخش خصوصی و تولید کننده کشور و مشارکت گیری از آنها می تواند در معرفی کالاها و خدمات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی موثر باشد. بخش خصوصی باید ترغیب، تشویق وآگاه شود. همچنین، ابزار و امکانی در کشور برای کمک به رشد و رونق فضای آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ۱۰۰ جشنواره ایده ها و خلاقیت هاست افزود: خوشبختانه، حسن جشنواره در این است که افراد می توانند با حداقل  زمان، اکثر آثار ارائه شده در جشنواره را ببینند و اتفاقا، شرکت در مراسم اختتامیه فرصت مغتنمی است که فیلم های برگزیده و دارای رتبه توسط عموم شرکت کنندگان دیده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>