سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
محمدرضا نجفی امامی کارگردان انیمیشن-رئال «مبارک»:

حال انیمیشن ایران خوب نیست/ حوزه هنری بهترین موسسه‌ای است که انیمیشن را حمایت می‌کند

M.Reza.Najafi.Emami

محمدرضا نجفی امامی گفت: در این مدت که با حوزه هنری آشنا شدم تجربه‌های بسیار مفید و خوبی داشتم و باید بگویم که حوزه هنری بهترین موسسه‌ای است که می تواند دنیای انیمیشن را حمایت کند.

به گزارش سوره سینما ، کارگردان انیمیشن-رئال مبارک با حضور در غرفه حوزه هنری در دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران گفت: حال انیمیشن ایران به دلیل عدم حمایت از آن خوب نیست در حالی که در سراسر دنیا به انیمیشن بها داده و آن را مورد حمایت خود قرار می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط سخت چرا انیمیشن-رئال «مبارک» را ساختید گفت:  «مبارک» با کمک حوزه هنری، صدا و سیما و… در شرایط سختی ساخته شد اما خوب دیده شد و امیدوارم که مسئولین از سایر انیمیشن ها نیز حمایت کنند.

نجفی امامی اظهار کرد: ساختن انیمیشن در ایران ریسک پذیر است و ما ریسک کردیم چون عشق داشتیم وگرنه  کار انیمیشن در ایران بسیار دشوار است و به دلیل عدم حمایت هایی که می شود گاهی آدم رغبت به فعالیت نمی کند.

وی در ادامه از حمایت علی نجفی امامی برادر خویش در این کار سخن گفت و بیان داشت: برادرم در این عرصه بسیار مرا حمایت کرد و شاید اگر ایشان در این کار بنده را حمایت نمیکرد من هم مانند بسیاری دیگر از کارگردان های انیمیشن در اواسط راه دست از کار می کشیدم!

محمد رضا نجفی امامی از فروش خوب انیمیشن «مبارک» در سینماها نیز خبر داد و افزود: با توجه به این که به عید نوروز نزدیک می شویم و مردم مشغول خرید عید و…هستند اما با این حال فروش بسیار خوبی تا الان داشتیم اما باید متذکر شوم که نیت ما بیشتر بحث باور پذیری و دیده شدن کار خوب در دنیای انیمیشن است چرا که هدف ما ترویج فرهنگ در آن سوی مرز های دنیا بود.

کارگردان انیمیشن-رئال «مبارک» در پایان سخنان خود از حمایت خوب حوزه هنری گفت و اظهار کرد: در این مدت که با حوزه هنری آشنا شدم تجربه‌های بسیار مفید و خوبی داشتم و باید بگویم که حوزه هنری بهترین موسسه ای است که می تواند دنیای انیمیشن را حمایت کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>