سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۵ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم «من، دنیل بلیک» در فرهنگ‌سرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

i daniel blake

فیلم «من، دنیل بلیک» برنده نخل طلای کن ۲۰۱۶ به کارگردانی کن لوچ، یکشنبه ۲۲ اسفند در فرهنگ‌سرای ارسباران اکران، نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از باشگاه فیلم تهران، داستان فیلم درباره یک کارگر است که بعد از یک حمله قلبی، توسط دکترش از کارکردن منع می‌شود و حالا باید از دولت مستمری بیکاری دریافت کند. اما بوروکراسی پیش روی قهرمان فیلم، دریافت این مستمری را تا حد رسیدن به نقطه بی‌بازگشت به تأخیر می‌اندازد. دنیل بلیک همچنین در طی ماه‌های بیکاری و بی‌پولی‌اش با یک مادرجوان که او هم دچار بحران مشابهی است آشنا می‌شود.

این فیلم درامی خشمگین درباره مسایل اجتماعی است که مثل بسیاری از دیگر فیلم‌های کن لوچ به مسایل طبقه کارگر می‌پردازد و تلاش دارد نشان دهد آنها چگونه سعی دارند از راه بروکراتیک مزایای دولتی کسب کنند.

درام «من، دنیل بلیک» در شصت و نهمین مراسم جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلا و همچنین در هفتادمین دوره مراسمِ آکادمی بریتانیا(بَفتا) جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را از آن خود کرد.

کن لوچ(کارگردان)، پائول لاورتی(نویسنده فیلمنامه)، ربکا اوبرایان(تهیه کننده)، رابین رایان(مدیر فیلمبرداری)، جاناتان موریس(تدوین)، جورج فنتون(موسیقی)، دیو جانز، هیلی اسکوایرز، میکی مک گرگور عوامل و بازیگران این فیلم هستند.

کورش جاهد (منتقد) مهمان چهارصد و بیست و پنجمین نشست باشگاه فیلم تهران است.‌

علاقه‌مندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>