سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ضبط صحنه‌های تظاهرات انقلاب ۵۷ در سریال «نفس» با حضور معاون سیما

nafas1

صحنه هایی از سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان با حضور معاون سیما و مدیر شبکه سه در پادگان ۰۶ ضبط شد.

به گزارش سوره سینما، مرتضی میرباقری معاون سیما، علی اصغر پورمحمدی مدیر و مهدی روشن روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه و علی حمیدی قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما، یکشنبه ۲۲ اسفند از پشت صحنه سریال «نفس» بازدید کردند.

در این روز سکانسهای مربوط به تظاهرات در انقلاب ۵۷ با حضور نزدیک به ۴۵۰ هنرور مقابل دوربین رفت.

ژاله صامتی، بهناز جعفری و ساناز سعیدی از جمله بازیگران حاضر در این لوکیشن بودند.

از جمله دیگر مدیران حاضر در این بازدید می توان به مرتضی طاهری مشاور اجرایی معاون سیما، سرهنگ جوشقانی مدیر امور هنری ارتش و مهدی توکلی زاده مدیر روابط عمومی سیما اشاره کرد.

nafas2

معاون سیما در این بازدید اعلام کرد با توجه به قرار گرفتن مناسبتهای ۱۵ خرداد و ۷ تیر در ماه رمضان سال آینده دست اندرکاران «نفس» می کوشند این سریال را برای پخش در ماه رمضان سال ۹۶ آماده کنند.

وی با تاکید بر روند رو به رشد برنامه سازی در سیما گفت: تلویزیون دیگر دغدغه تولید و پرکردن آنتن را ندارد و بحمدالله تولید برنامه ها به خصوص مجموعه های نمایشی روند روبه رشدی داشته است.

دکتر میرباقری در ادامه ابراز امیدواری کرد برنامه های نوروزی سیما، ساعات خوشی را برای بینندگان فراهم نماید و اضافه کرد: امروزه هیچ کس نمی تواند منکر نقش رسانه باشد و تلویزیون مهمترین مدیوم برای اشخاصی است که دغدغه کار فرهنگی دارند.

وی در گفت و گو با جلیل سامان کارگردان سریال «نفس» از روند تولید این مجموعه نمایشی مربوط به دهه ۵۰ جویا شد و تاکید کرد: به یاد داشته باشید، این مجموعه برای بیننده سال ۹۶ پخش می شود، بنابراین از شعار زدگی بپرهیزید و داستان را با شخصیت هایی حقیقی در فضایی انسانی با تمام خوبی ها و بدی های انسان‌ها ترسیم نمایید.

معاون سیما در طول بازدید از پشت صحنه مجموعه نمایشی «نفس» همچنین در جریان روند تولید آثار دیگر قرار گفت و به مدیران و دست اندرکاران تولیدات نمایشی سیما توصیه کرد: تعطیلات تابستان را فرصت مغتنمی در جلب مخاطب دانسته و برای شب های تابستانی خانواده های ایرانی برنامه های مفرح و مجموعه های نمایشی تهیه و تولید کنند.

nafas3

وی همچنین با اشاره به دغدغه های هنرمندان پیشکسوت گفت: دعوت از هنرمندان پیشکسوت برای بازی در مجموعه های نمایشی باید از اولویت های برنامه سازی ما باشد.

دکتر میرباقری تاکید کرد: باید از هنرمندان برای بازی در تولیدات نمایشی دعوت شود. نمی شود یک بازیگر در طول سال در چندین مجموعه نمایشی نقش داشته باشد و هنرمند دیگر سال ها از تلویزیون دور بماند.

«نفس» سومین سریال از سه گانه «جلیل سامان» در ۲۶ قسمت و درامی روانشناسانه است که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد؛ این دومین همکاری سید احمد کاشانچی و جلیل سامان است.

داستان سریال در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب، رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت، حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می گذارد.

مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، ساناز سعیدی، هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد از بازیگران این سریال هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>