سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

گفت‌و‌گوی ویژه با فریدون جیرانی در برنامه «سینما دو»

cinema2

فریدون جیرانی پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه در برنامه «سینما دو» حاضر می‌شود تا پیرامون قهرمان پردازی در سینمای ایران با کارشناس و مجری برنامه به گفت‌و‌گو بنشیند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو، فریدون جیرانی که پیش از این سابقه حضور در جایگاه مجری و کارشناس برنامه ای سینمایی را داشته در «سینما دو» در کنار جواد طوسی کارشناس و منتقد سینمایی و محمد خزاعی مجری- کارشناس برنامه می نشیند تا پیرامون اهمیت قهرمان پردازی در آثار سینمایی ایران و مسائل پیرامون آن به بحث و گفت و گو بپردازد.

از فیلم‌های مهمی که جیرانی کارگردانی آن‌ها را به عهده داشته است می‌توان به «قرمز»، «شام آخر»، «صورتی»، «سالاد فصل»، «پارک‌ وی» و … اشاره کرد. او در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «خفه‌گی» حضور داشت.

«سینما دو» با نگاهی جامعه شناسانه به نقد و بررسی آثار سینمایی می پردازد. این برنامه غالبا هر هفته میزبان یک کارگردان سینمای ایران است که با حضور منتقدین و کارشناسان برنامه به بحث و تبادل نظر پیرامون سینمای اجتماعی و آثار موجود در این عرصه می پردازند.

از عوامل دست اندرکار این برنامه سینمایی می توان به زهرا غزنویان و حامد جلیلوند؛ نویسندگان برنامه، مجید میر فخرایی؛ طراح دکور، بهزاد عبدی؛ موسیقی متن، مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی و مشاور رسانه ای؛ مینا مقرب صمدی اشاره کرد.

برنامه «سینما دو» به تهیه کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی کاری است از گروه نهادهای اجتماعی که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>