سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۳۹۱ در ۵:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب
محصول حوزه هنری/

«ستاد مشترک» ناگفته‌های تسخیر سفارت آمریکا را بیان می‌کند

articles_118754

مستند «ستاد مشترک» به کارگردانی عطاءالله سلمانیان حقایق ماجرای تسخیر سفارت آمریکا را در قالب تصویر بیان می‌کند.

مستند «ستاد مشترک» به کارگردانی عطاءالله سلمانیان حقایق ماجرای تسخیر سفارت آمریکا را در قالب تصویر بیان می‌کند.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: عطاء‌الله سلمانیان گفت: هدف ما از ساخت فیلم مستند «ستاد مشترک» بیان واقعیت‌های تاریخی مرتبط با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و مردم انقلابی کشورمان بوده و این پروژه از حدود چهار سال پیش رقم خورده است، از اساس هم خودم و هم دوستانم در حوزه هنری در فکر پاسخ گویی و واکنش نشان دادن به فیلم یا جریان خاصی نبوده ایم.

این کارگردان گفت: به هر حال این فیلم در آشکار ساختن حقیقت درباره واقعه تاریخی تسخیر سفارت آمریکا تاثیرگذار خواهد بود و از این نظر می‌تواند به عنوان یک فیلم مستند در برابر شبهات مطرح شده محل رجوع باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایده ساخت «ستاد مشترک» از چه زمانی مطرح شد گفت: حدود چهار سال پیش مشغول تحقیقی درباره شخصیت شهید بروجردی بودم و از آنجا که ایشان مدتی مسئولیت حفاظت از امام (ره) را بر عهده داشتند متوجه ارتباط ویژه او با واقعه تسخیر لانه جاسوسی شدم و احساس کردم که این موضوع قابلیت پرداخت در یک فیلم مستند را دارد.

سلمانیان در ادامه گفت: همچنین انتشار یک کتاب درباره آن واقعه در سال ۸۵ مرا به ساختن فیلم مستندی با محور واقعه تسخیر لانه جاسوسی ترغیب کرد.کارگردان «پرنده باز» درباره روند مراحل تولید «ستاد مشترک» گفت: من طرح اثر را به حوزه هنری ارائه دادم و مورد پذیرش بوده، در حال انجام کارهای پژوهشی این فیلم مستند هستم و پس از اتمام این مرحله کار تولید آن آغاز خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>