سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
با ساخت اولین سی جی آی بومی/

«معمای عدالت» آماده نمایش شد

halghe-2

کارگردان فیلم مستند داستانی «معمای عدالت» از پایان مراحل فنی و آماده پخش شدن این فیلم از شبکه اول خبر داد.

کارگردان فیلم مستند داستانی «معمای عدالت» از پایان مراحل فنی و آماده پخش شدن این فیلم از شبکه اول خبر داد.

رسول صانعی درباره فعالیت تازه خود به سوره سینما گفت: از مدتی پیش مشغول ساخت فیلم مستند داستانی «معمای عدالت» بودیم که یک ماه است آماده نمایش شده است.
وی ادامه داد: «معمای عدالت» روایتی از حاکمی عادل در همدان است که حدود ۱۱۳سال پیش اولین عدالتخانه را با کمک مردم برپاکند. این عدالتخانه توسط مردم ساخته می‌شود به صورتی که هر کدام از آنها یک آجر و مشتی کچ را می‌آورند و به کمک حاکم بنایی می‌سازند.

صانعی افزود: بخش زیادی از این مستند داستانی با تکنیک سی جی آی ساخته شده است که گروه ما اولی گروه سی جی آی است که این فناوری را به صورت کاملا بومی انجام میدهد. پیش تر در کشورهای هنگ کنگ و آمریکا ساخته می‌شد که هم اکنون به صورت داخلی توان انجام آن را پیداکرده‌ایم.

«معمای عدالت»محصول صدا و سیمای مرکز همدان است که قرار است ازشبکه یک روی آنتن برود.از دیگر عوامل این فیلم مستند داستانی می‌توان به تصویربردار: رضا فرجی، بازیگران: سعید پورشعبانی، محمد نعمت، موسیقی:کمال مدنی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: سعید خلیلی، اشاره کرد. رسول صانعی مجموعه «تعزیه به روایت زندگی» و فیلم های تلویزیونی «ملک پدر» و «تصمیم کبری» را کارگردانی کرده است.