سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتای الجزایری/ امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی ایران و الجزایر

cinemayee-aljeria

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتای الجزایری تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی ایران و مرکز سینمایی الجزایر به امضای محمدمهدی حیدریان و مراد شریهی همتای الجزایری وی رسید.

به گزارش سوره سینما ، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز دوشنبه به دعوت وزرای فرهنگ الجزایر و تونس عازم این کشورها شده، با «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس سنای الجزایر و «عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای الجزایری خود گفت: همکاری های فرهنگی و هنری ریل گذاری برای تحکیم روابط  ملت ها و همچنین توسعه و گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد حاکمیتی فرهنگ و هنر ایران آمادگی هر گونه همکاری در زمینه های فرهنگی و هنری با هدف آشنایی با فرهنگ ملت ها را با کشور الجزایر دارد.

صالحی امیری ادامه داد: تولید آثار سینمایی مشترک، برگزاری دوره های آموزشی برای سینماگران، برپایی نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در زمینه های کتاب، موسیقی، تئاتر و … از جمله این همکاری ها است.

وی گفت: دو کشور می توانند در حوزه های مرمت و حفاظت از نسخ خطی و اسناد ملی نیز همکاری های مشترک داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دعوت از الجزایر برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ادامه داد: گفت و گوی نخبگان دو ملت نیز در نزدیک کردن آن ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن یکدیگر نقش بی بدیلی دارد.

وی با اشاره به قاریان برجسته ایران، افزود: با توجه به منویات رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن، دو کشور در حوزه های فعالیت های قرآنی نیز می توانند فعالیت و همکاری گسترده با یکدیگر داشته باشند.

cinemayee-aljeria2

در ادامه این دیدار میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر گفت: فرهنگ نقش به سزایی در گسترش روابط ملت ها دارد و الجزایر علاقه مند به برداشتن گام های جدی در توسعه روابط فرهنگی با ایران دارد.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی الجزایر در تهران، برگزاری این هفته را موفقیت آمیز برشمرد.

وزیر فرهنگ الجزایر ادامه داد: امیدوارم با امضای تفاهم نامه های همکاری دو کشور با یکدیگر از ظرفیت های ایران در زمینه های فرهنگی و هنری در سطح بین المللی بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ گفت: در تهران و مشهد شاهد پیوند عمیق ملت ایران با فرهنگ و تمدن کهن خود بودیم.

وی بر نقش ویژه رویدادهای فرهنگی و هنری در مبارزه با جریان های تکفیری و تندرو تاکید کرد.

میهوبی افزود: ایران می تواند نقش موثری در مبارزه با جریانات تکفیری داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ها و موفقیت های ایران در زمینه صنعت سینما، گفت: ایران در این عرصه جایگاه ارزشمندی در جامعه بین المللی دارد و شاهد استقبال مردم از جشنواره های سینمایی آن هستیم.

وی ادامه داد: گسترش روابط دو کشور در زمینه های سینمایی، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب و … ضروری است.

در ادامه این دیدارها، تفاهم نامه همکاری بین سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشورمان و مرکز سینمایی و سمعی و بصری الجزایر دوشنبه شب به امضای رئیس سازمان سینمایی کشورمان و همتای او از الجزایر رسید.

همچنین بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب٬ آیین گشایش هفته فیلم ایران در تونس و دیدار با مقامات فرهنگی این کشور از جمله برنامه های سفر صالحی امیری به تونس خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>