سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ فروردین ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
۱۵ فروردین ماه ؛

آخرین مهلت ثبت نام نخستین دوره‌ «پرورش فیلمنامه» فارابی اعلام شد

farabi

مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی، ۱۵ فروردین را آخرین مهلت ثبت نام نخستین دوره‌ دراماتورژی «پرورش فیلمنامه» اعلام کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از  روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ علی پورعیسی مدیر کارگاه دراماتورژی ـ پرورش فیلمنامه ـ با اشاره به اینکه این کارگاه برگرفته از روش و تجربه آزمایشگاه های تولید فیلمنامه برای تولید( مانند آزمایشگاه فیلمنامه موسسه ساندنس در امریکا) است که با استفاده از اساتید مجرب، فیلمنامه هایی در طول دوره کارگاه جهت ارائه به تهیه کننده ، تولید می کند افزود: علاقمندان شرکت در این کارگاه لازم است خلاصه طرح ۱۰ صفحه ای فیلمنامه شان که به ثبت خانه سینما رسیده است را به همراه فرم داوطلبی شان؛ تا پایان ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ به بخش آموزش معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی تحویل دهند. در ادامه پس از مطالعه و بررسی کلیه آثار رسیده ۵ نفر نویسنده با استعداد که اصولا فیلمنامه نویس هستند از میان داوطلبین انتخاب خواهد شد. پذیرفته شدگان به عنوان بورسیه بنیاد سینمایی فارابی خواهند بود و شهریه ای برای این دوره پرداخت نخواهند کرد.

پورعیسی در ادامه اظهار داشت: در طول دوره اساتید مهمان و مدرس و مدیر کارگاه به نویسندگان بازخورد کتبی و شفاهی می دهند. در تمامی جلسات که به صورت فشرده برگزار می شود با اساتید راجع به نوشته های فیلمنامه نویسان مشورت خواهیم کرد و در این دوره فیلمنامه ها سه بار به طور کامل بازنویسی اساسی خواهند شد و بنابراین متون از لحاظ کیفی، پرورش یافته و نقاط ضعف شان به حد اقل خواهد رسید.

این مدرس دانشگاه در توضیح دراماتورژی و سینما (پرورش فیلمنامه) گفت: مشاور و مجری پرورش فیلمنامه هنرمندی است که از مرحله ایده یا طرح خام فیلمنامه با نویسنده همکاری می کند و در طول مسیر به او مشاوره و پیشنهاداتی می دهد و مسیر پرورش را هدایت و هموار می کند. او دائم در مسیر پرورش فیلمنامه‌ به فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده‌ و کارگردان مشاوره می‌دهد تا فیلمنامه‌‌ پرورش کامل یابد و برای فیلمبرداری آماده ‌شود و این کارگاه هم برای ارتقاء کیفی فیلمنامه هاست و هم به آموزش آن می پردازد.

داوطلبان برای حضور در این دوره می‌توانند تا مهلت مقرر؛ «طرح فیلمنامه‌‌ای که در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده است» را به همراه فرم‌ تقاضای شرکت (این لینک) تکمیل و به دفتر آموزش بنیاد سینمایی فارابی تحویل نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>