سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ فروردین ۱۳۹۶ در ۴:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

رئیس سازمان سینمایی از انجمن سینمای جوانان ایران بازدید کرد

heidarian-javan

محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی عصر روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ضمن بازدید از سینمای جوانان ایران با مدیران این انجمن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم که با حضور رمضانعلی حیدری‌خلیلی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و جلیل اکبری صحت، مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی برگزار شد، سیدصادق موسوی، مدیر عامل انجمن ضمن ابراز خرسندی از حضور حیدریان در انجمن به عنوان اولین مؤسسه‌ای که در سال جدید از آن بازدید کرده‌اند گفت: حضور مهندس حیدریان را به فال نیک می‌گیریم؛ اینکه ایشان انجمن را به عنوان اولین مؤسسه زیر مجموعه معاونت سینمایی برای بازدید انتخاب کرده‌اند نشان از اهمیت سینمای جوانان و لطف ایشان دارد.

رئیس سازمان سینمایی نیز ضمن تبریک سال نو گفت: دلیل انتخاب سینمای جوانان به عنوان اولین مؤسسه برای بازدید این است که نگاه من زیرساختی است و باید از جایی شروع می‌کردم که با زیرساخت‌های سینمای ایران سر و کار دارد. اساسا دلیل تأسیس سینمای جوانان در سال ۶۴ با همه ابعادی که در آن زمان برایش متصور بودیم و توسعه‌ای که الان پیدا کرده همین بوده که به زیر ساخت‌های سینمای ایران کمک کند.

حیدریان ادامه داد: به میزانی که تکنولوژی پیشرفت کرده و فیلم‌سازی تسهیل شده و به میزانی که جوان در کشور ما زیاد شده است، سینمای جوانان هم نیازمند بازنگری بوده و هست. فرهنگ و استفاده از محصولات فرهنگی توسعه پیدا کرده و لاجرم نقش سینمای جوانان هم نیاز به باز تعریف دارد.

وی افزود: سینمای جوانان متولی تولید است و موظف است در طول سال از تولیدات حرفه‌ای حمایت کند. اصل اولیه را باید بر اساس تولید گذاشت و همه چیز در خدمت این اصل باشد. آموزش و مابقی مسائل انجمن همه باید برای رسیدن به تولید باشند. قطعا در این راه نیازمند برگزاری جشنواره، هفته‌های فیلم و عکس و نشست‌های متعدد هستیم اما همه این‌ها باید در نهایت به چرخه تولید کمک کنند.

معاون سینمایی وزیر ارشاد ضمن اشاره به فرهنگ و نقش آن در جامعه و لزوم گسترش فضاهای فرهنگی افزود: مدیریت فرهنگی مدیریت فضای فرهنگی است. انتظاری وجود ندارد که شما با همه سازندگان فیلم‌های کوتاه در طول سال که رقمش گاهی به چهار هزار فیلم هم می‌رسد در اتباط باشید بلکه باید فضای کاری مناسبی را برای این قشر فراهم کنید تا تولید فیلم کوتاه آسان‌تر شود.

در پایان این دیدار رئیس سازمان سینمایی و هیأت همراه از ساختمان جدید انجمن سینمای جوانان ایران بازدید و در جریان روند تکمیل این ساختمان قرار گرفتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>